Dimecres 18 d'octubre de 2017

Acció Social

Llaços per facilitar habitatge a persones sense llar

Càritas Diocesana de Girona ha posat en marxa durant el mes d’agost el projecte Llaços, amb l’objectiu de proporcionar un habitatge a les persones sense llar, com a punt de partida per a la seva inclusió social, seguint el mètode housing first. Ja fa més d’un any que La Sopa, el Centre d’Acolliment de la ciutat de Girona, va iniciar una línia de treball seguint aquesta metodologia, amb resultats satisfactoris. Des de l’òptica del housing first, l’habitatge proporciona la seguretat i l’estabilitat necessàries per abordar la resta de problemàtiques associades a l’exclusió. Càritas, de manera coordinada amb La Sopa, també ha volgut donar una resposta a aquesta realitat d’exclusió severa que pateixen les persones sense llar. L’entitat ha posat en marxa el projecte Llaços per a les persones sense llar, seguint el mateix mètode. De moment, el projecte compta amb un pis a Girona, pensat per acollir fins a 3 persones, derivades del Centre d’Acolliment La Sopa, que compten amb l’acompanyament de tècnics de l’entitat. S’espera que aquesta iniciativa permeti millorar la salut i la higiene d’aquestes persones i que les ajudi a crear nous vincles per facilitar-ne la inclusió social.

La disponibilitat d’habitatges per poder oferir a les persones sense llar és la principal dificultat del projecte en aquest moment. Càritas fa una crida per fomentar les sessions d’habitatge desocupats per a aquesta i altres iniciatives d’acció social dedicades a les persones en risc d’exclusió.

Les persones sense llar a Girona

La nit del 18 de maig 2016 es va realitzar l’últim recompte de persones sense llar a la ciutat de Girona, gràcies a la implicació de diverses entitats. El recompte va mostrar que a Girona hi havia 118 persones dormint al carrer, a més de les 124 acollides en les diverses fases del Centre d’Acolliment La Sopa. En total, doncs, a Girona hi havia en aquell moment fins a 242 persones en situació de sense llar.

Càritas Diocesana de Girona
Pujada de la Mercè 8, 17004 Girona