Dilluns 24 de juliol de 2017

El bisbe de Girona, Francesc Pardo, ha signat avui diversos nomenaments [17-07-2017]

Aquest dilluns 17 de juliol, el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, ha signat els diversos nomenaments que entraran en vigor a partir del proper 14 de setembre.

Mn. Martirià Brugada i Clotas, ha estat nomenat nou rector de Lloret de Mar substituint Mn. Josep M. Castellà i Marcet, que ha estat nomenat al seu torn rector d'Anglès, Bonmatí, Constantins, Sant Julià del Llor i Sant Martí Sapresa.

Mn. Miquel Àngel Ferrés i Fluvià, actual rector entre d'altres de la parròquia de la Immaculada Concepció i Sant Pau de Figueres, ho serà també de les parròquies del Bon Pastor, Sant Pere, la Sagrada Família i Vilatenim de la mateixa ciutat de Figueres, a més de les de Llers i Pont de Molins. El fins ara rector d'aquestes parròquies –Mn. Josep Taberner i Vilar-, ha estat nomenat administrador parroquial de Begur, Pals i Regencós, i encarregat d'Esclanyà. I Mn. Rafel Felipe i Freije, actual rector de Palafrugell, Mont-ràs i Llofriu, ho serà també de Torrent.

Mn. Joan Pujol i Prat, ha estat nomenat nou rector de les parròquies de la Mare de Déu dels Àngels i de santa Maria Assumpta de Sant Feliu de Guíxols, en substitució del fins ara rector d'aquestes parròquies, Mn. Narcís Ponsatí i Prujà, que amb la seva jubilació canònica de rector passa a ser el capellà de la comunitat de les Germanetes dels Pobres de Girona.

El bisbe de Girona també ha signat altres nomenaments parroquials complementaris com els de Mn. Joan d'Arquer i Terrasa, que a més de les altres responsabilitats parroquials que té actualment i que continuarà desenvolupant, serà també el nou rector de Castelló d'Empúries, Sant Pere Pescador, Torroella de Fluvià i Vilanova de la Muga, parròquies de les quals ja n'era fins ara l'administrador parroquial. La mateixa situació es dona amb Mn. John William Candelo i Perea, a partir d'ara rector de Cantallops, Capmany, Espolla, la Jonquera, Masarac, Mollet de Peralada i Sant Climent Sescebes; i amb Mn. Miquel Oliveras i Coll, rector de Besalú, Beuda, Dosquers, Lligordà, Maià de Montcal, la Miana, Montagut, Oix, Sant Jaume de Llierca i Segueró. En ambdós casos ja n'eren fins ara els administradors parroquials. Mn. Miquel Oliveras a més serà encarregat de Fares i el Mor i Ossinyà.

D'altra banda, Mn. Cinto Busquet i Paredes, serà l'administrador parroquial de Calella. I Mn. Manuel Valls i Serra, adscrit amb facultats de vicari a les parròquies del Bon Pastor, la Immaculada Concepció i Sant Pau, Sagrada Família, Sant Pere, Santa Maria i Vilatenim de Figueres, Fortià, Llers, Pont de Molins, Riumors i Vila-sacra.

Mn. Joan M. Amich i Raurich, actual rector de Santa Maria de la Bisbal, assumeix també l'administració parroquial de Fontclara, Palau-sator i Sant Feliu de Boada, que afegeix als altres càrrecs parroquials que ja desenvolupa. Per la seva banda, Mn. Josep Farrerons i Fugarolas, serà diaca al servei de les parròquies d'Anglès, Bonmatí, Constantins, Sant Julià del Llor i Sant Martí Sapresa, i la Cellera de Ter (també estarà al servei de Sant Pere d'Osor i Santa Maria del Coll del Bisbat Vic, amb el corresponent nomenament del bisbe d'aquella diòcesi).

A més dels nomenaments parroquials, Mons. Francesc Pardo també ha fet altres nomenaments no parroquials com el de Mn. Josep Puig i Bofill, nou arxipreste de l'Alt Empordà Marina; la Srta. Pilar Pina i Espinosa, nova delegada episcopal per a la Vida Consagrada en substitució de Mn. Ramon Alventosa i Montfulleda, que serà el consiliari d'aquesta mateixa delegació. Finalment la Gna. Cristina Masferrer i Felip serà la vicedelegada episcopal de Pastoral de la Salut i el Sr. Xavier Roca i Bas, secretari tècnic de la delegació de Mitjans de Comunicació Social.

24 de juliol
Trobada d’animadors de Cant per a la Litúrgia
24 de juliol
Festa de Santa Cristina a Lloret de Mar