Dijous 14 de desembre de 2017

La Cúria Diocesana felicita el bisbe Francesc en el dia del seu sant [04-10-2017]

La Cúria Diocesana ha felicitat aquest migdia el bisbe Francesc Pardo amb motiu de la seva onomàstica, sant Francesc d'Assís. L'acte s'ha iniciat amb una breu intervenció del Vicari general Mn. Lluís Suñer, qui s'ha referit a les Prioritats Pastorals d'enguany, enumerant-ne els punts principals."Aquestes paraules han de ser el marc i l'ànima d'aquest curs pastoral", ha indicat el Vicari general, alhora que ha convidat als assistents "a llegir-les en calma i fer-ne pregària". "Gràcies per aquestes paraules, gràcies pel teu servei i companyia", ha expressat finalment, en nom de tots els assistents, al bisbe. A continuació s'ha fet la pregària Fes-me instrument de Pau, de Sant Francesc d'Assís.

El bisbe Francesc ha iniciat la seva intervenció remarcant el "compromís que tenim de servir tan bé com puguem la nostra església diocesana de Girona". En aquest sentit, ha afirmat que "hi ha moments que s'han de prendre decisions sol" i per això ha agraït al personal de la Cúria "poder recórrer sempre a tots vosaltres, amb el vostre consell i treball". El bisbe també ha manifestat la seva "preocupació per la lògica de la confrontació política i social que vivim". "Certament que hi ha ofensa i ressentiment, però hem de contribuir a rebaixar la tensió", ha indicat, alhora que s'ha preguntat "què podem aportar els cristians de cara a cercar solucions i aturar aquesta lògica de l'enfrontament?". També ha volgut constatar que "és un sant amb joia, però enguany també amb aquesta preocupació" i ha demanat viure la situació actual "amb tota la serenor possible", posant d'exemple sant Francesc d'Assís, "home de la pau". Finalment, el bisbe ha fet referència a les Prioritats Pastorals, assenyalant que "som molt conscients dels reptes que tenim", i concloent que "cal obrir el curs amb esperança i valorar el treball que cadascú fa des del seu lloc i responsabilitat, tot servint aquesta església diocesana, que és en definitiva servir a l'Església i a la societat".

14 de desembre
Conferència-col·loqui d’Antoni Calvó: “Renovar les nostres comunitats cristianes”
16 de desembre
Recés d’Advent del Moviment de Cursets de Cristiandat