Dijous 14 de desembre de 2017

Dia del treball decent [09-10-2017]

Diverses entitats diocesanes -Càritas Diocesana, el Secretariat Diocesà de Pastoral Obrera i Justícia i Pau-, van celebrar aquest passat dissabte 7 d'octubre la Jornada Mundial pel Treball Decent. En el Manifest signat per totes tres entitats, afirmen que "el treball decent és un element imprescindible per a la justícia social i la cohesió de tota la humanitat", i denuncien que "l'ocupació precària afecta principalment les persones més vulnerables, que corren risc de discriminació, pobresa i exclusió". També constaten que la joventut es veu afectada parcialment afectada per la feina a temps parcial no voluntària, l'ocupació autònoma fictícia i al treball no declarat, i consideren que la lluita contra la precarietat exigeix, entre altres coses, acompanyar les persones en situacions on la manca de treball decent provoca inestabilitat, sofriment i manca d'horitzons vitals, propiciant respostes individuals i col·lectives que il·luminin camins d'esperança. Demà dimarts 10 d'octubre a les 7 de la tarda, la Casa de Cultura de Girona acollirà una taula rodona organitzada per aquestes mateixes entitats amb el títol: "Treball decent i renda ciutadana per garantir la dignitat".

14 de desembre
Conferència-col·loqui d’Antoni Calvó: “Renovar les nostres comunitats cristianes”
16 de desembre
Recés d’Advent del Moviment de Cursets de Cristiandat