Dijous 23 de novembre de 2017

El primer sopar solidari de Càritas Diocesana reuneix prop de 200 persones [02-11-2017]

L'espai Mas Marroch de Vilablareix, gestionat per l'equip d'El Celler de Can Roca, va acollir el dijous 26 de novembre la primera edició de La Màgia de la Solidaritat, un sopar a benefici de Càritas Diocesana de Girona. L'entitat va voler dedicar aquesta acció als programes i projectes destinats a les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat. Els nuclis familiars amb fills a càrrec ateses per Càritas ja representen el 57% del total. Un 27% d'aquestes famílies són monoparentals. Càritas aborda les situacions de vulnerabilitat des d'una perspectiva integral, que inclou el suport educatiu i els programes de lleure inclusiu, en el cas dels infants, però també l'orientació laboral per a joves i adults, l'habitatge social o les ajudes per a les famílies que no poden cobrir les necessitats bàsiques. Amb tot, l'objectiu de Càritas és acollir i acompanyar les persones sempre pensant en la seva promoció i autonomia, molt més enllà de la resposta assistencial.

La Màgia de la Solidaritat és la primera iniciativa d'aquestes característiques organitzada per Càritas Diocesana de Girona amb l'objectiu d'esdevenir una vetllada solidària dirigida a empreses i a particulars per tal d'ampliar la base social de l'entitat. Els assistents al sopar, entre els quals hi havia el bisbe de Girona, Francesc Pardo, van poder conèixer una mostra de la tasca de l'organització, a través d'un nou vídeo institucional projectat a l'inici de l'acte, que recollia imatges de diversos programes i projectes desenvolupats arreu del territori. Un altre vídeo va mostrar el testimoni d'empresaris i personalitats diverses que col·laboren amb Càritas a través del programa Entitats amb Cor. Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, va assegurar durant un breu discurs, que "l'esperit de Càritas requereix coratge: lluitar cada dia per les persones que més pateixen, i mantenir l'esperança de provocar canvis i que, per això, avui podem fer servir l'expressió la màgia de la solidaritat". Precisament, la màgia era el late motive del sopar. El periodista Jordi Corominas va ser l'encarregat de conduir i presentar l'acte, que va comptar amb les actuacions de Carles el Mag i David el Mag.

23 de novembre
Mostra de cinema espiritual de Catalunya a Blanes
24 de novembre
Mostra de cinema espiritual de Catalunya