Dijous 23 de novembre de 2017

La Diòcesi de Girona presenta les xifres de la seva activitat amb motiu de Germanor [06-11-2017]

Amb la col·lecta de Germanor, l'Església catòlica demana als fidels a contribuir econòmicament en el sosteniment de l'activitat de la seva església diocesana. Les aportacions voluntàries són una peça clau perquè l'Església segueixi desenvolupant la seva tasca pastoral i social. És per això que la diòcesi de Girona presenta les grans xifres de la seva activitat corresponents a l'any 2016, que es distribueixen en cinc àmbits principals (veure la informació que s'adjunta).

Quant a Acció pastoral, es presenten les dades referents als recursos humans
de què disposa la diòcesi de Girona –preveres, diaques, laics amb nomenament per a dirigir celebracions, catequistes, religiosos i religioses de les diverses congregacions presents al nostre bisbat-, que atenen les 395 parròquies i el conjunt de l'activitat pastoral. L'Acció celebrativa fa referència als sagraments i altres activitats en l'àmbit del culte i a les celebracions litúrgiques. A Acció social s'inclouen les principals xifres (programes, persones ateses i beneficiades) de Càritas, el principal braç de l'acció social de l'Església catòlica, que a la nostra diòcesi compta amb 50 centres distribuïts per tot el territori diocesà. El Bisbat de Girona, per altra banda, també compta amb programes específics de foment i gestió d'Habitatge social, a través de dues entitats. Per altra banda, per mitjà de la Fundació Esplai-Girona-Mare de Déu del Mont, es promouen nombroses activitats en l'àmbit de l'Educació en el lleure. Finalment, també s'inclouen les dades referents als centres educatius i els centres assistencials i socials vinculats o dependents de la diòcesi o de congregacions i instituts religiosos.

En un segon document adjunt, es presenten les partides d'ingressos i despeses corresponents a l'exercici 2016. D'aquestes dades es desprèn que més del 64% dels ingressos de la Diòcesi de Girona, depenen de les aportacions directes o indirectes dels mateixos fidels a través de col·lectes i de la creueta a la declaració de la renda. En aquest sentit, el bisbe Francesc Pardo, en la seva carta pastoral del proper diumenge 12 de novembre, agraeix tots aquells que sentint-se identificats o no amb l'Església, «valoren i col·laboren amb la seva missió».

descarregar PDF  |  Imprimir

23 de novembre
Mostra de cinema espiritual de Catalunya a Blanes
24 de novembre