Dilluns 18 de juny de 2018

Memòria 2017 de l’Arxiu diocesà, l’Arxiu capitular i de la Biblioteca diocesana [16-02-2018]

Ja està disponible la memòria de l'Arxiu diocesà, l'Arxiu capitular i de la Biblioteca diocesana de Girona corresponent a l'any 2017. Entre moltes altres coses, destaca per exemple la dotació d'un nou dipòsit amb armaris compactes que permetrà disposar de 700 metres addicionals per a la conservació de les col·leccions de manuscrist dels diversos arxius que es posen a la consulta dels usuaris.
En aquest sentit, la memòria destaca també la important tasca de restauració que es va duent a terme cada any d'alguns d'aquests manuscrits. Durant el 2017 s'ha restaurat un llibre manuscrit en pergamí dels segles XI-XII sobre Daniel i Profetes menors amb glosses; i un Breviarium Gerundensis del segle XV, ambdues peces provinents del fons de Sant Feliu de Girona. També és important tenir present que durant l'any passat es van atendre més de mil consultes per part d'investigadors i historiadors, fonamentalment. Podeu consultar la memòria completa a aquest enllaç.

18 de juny
Recés de l'Apostolat de l'Oració
19 de juny
Pregària per les vocacions sacerdotals