Dilluns 18 de juny de 2018

Els joves, els laics i l'acció social, principals temes tractats al Consell Pastoral Diocesà [12-06-2018]

Aquest passat dissabte 9 de juny va tenir lloc, al Casal Bisbe Cartañà, la reunió constitutiva del Consell Pastoral Diocesà del Bisbat de Girona, que ha renovat els seus membres. Després d'una pregària inicial, el bisbe Francesc va explicar els objectius i les funcions d'aquest òrgan consultiu, el qual va descriure com a "reflex de la diversitat i la pluralitat de la vida diocesana". A continuació, els membres del Consell es van presentar breument i el vicari episcopal Mn. Esteve Sureda va fer una pinzellada de l'organització territorial i pastoral de la diòcesi.
En el marc d'aquesta trobada, el bisbe va voler plantejar als membres del Consell dues qüestions:
a) Com veieu la situació pastoral del Bisbat, en concret des del vostre lloc de vida i responsabilitat?
b) Què caldria tenir en compte en les prioritats pastorals diocesanes del proper curs? El paper dels joves, les funcions dels laics i dels equips parroquials d'acció pastoral, així com la vessant social de l'Església van ser alguns dels principals temes que van posar sobre la taula els assistents i que el bisbe va recollir amb la voluntat de fer-ho present a les prioritats pastorals del curs que ve.
D'altra banda, la reunió va servir també per elegir el Moderador del Consell, que serà Vicenç Lleal, representant de l'arxiprestat de Girona-Salt.

18 de juny
Recés de l'Apostolat de l'Oració
19 de juny
Pregària per les vocacions sacerdotals