Dimarts 18 de desembre de 2018

Ens ha deixat Mn. Esteve Soy [10-07-2018]

Mn. Esteve Soy i Guix va néixer a Sant Privat d'en Bas el 9 de setembre de 1928. Després de fer els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona va ser ordenat prevere el 31 de maig de 1952 a l'Estadi de Montjuïc de Barcelona amb motiu del XXXV Congrés Eucarístic. Del 1952 al 1954 fou vicari de Cassà de la Selva i del 1954 al 1956 ecònom de Boadella d'Empordà i encarregat de les Escaules. Tot seguit, i després de cursar estudis a la Universitat de Lovaina, se'l va facultar per inscriure's a l'OCSHA per fer diferents serveis ministerials a la diòcesi de Miami, Florida (Estats Units) a on s'incardinà el 1956. Durant molts anys hi exercí el seu ministeri pastoral amb diferents nomenaments. Cal remarcar que l'any 1978 se li encarregà de tirar endavant la construcció de la que seria l'any 1984 la Catedral del nou Bisbat de Venice, on hi estaria com a rector durant 23 anys, compartint la feina com a director d'una fundació per a la construcció d'edificis al servei pastoral de l'esmentat Bisbat. L'any 2008 es jubilà, tornà a la nostra diòcesi i se li encarregà la capellania del santuari de la Mare de Déu del Tura d'Olot. L'any 2010 es traslladà a Santa Coloma de Farners i fou nomenat capellà de la residència "Sant Salvador d'Horta". Del 2013 al 2017 adscrit a Santa Pau col·laborant en diversos serveis pastorals a les parròquies de l'arxiprestat de l'Alt Fluvià. Actualment residia a la residència sacerdotal "Bisbe Sivilla" de Girona a on ha mort el 10 de juliol de 2018.

La missa exequial tindrà lloc demà dimecres, a les 11h. del matí, a l'església parroquial de Sant Privat d'en Bas.

18 de desembre
Pregària per les vocacions sacerdotals
22 de desembre
Concert de Nadal a càrrec de la Coral tribana al Teatre de Salt