Dimecres 19 de desembre de 2018

Més de 250 participants a les XI Jornades de Formació per a Catequistes a Figueres [19-11-2018]

Figueres ha acollit, aquest passat cap de setmana, les XI Jornades de Formació per a Catequistes, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de ‪Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC), sota el lema "Tindràs un Tresor". Més de 250 persones han participat en la trobada, que han versat a l'entorn del tema del desvetllament de la fe en la catequesi.
Durant la inauguració, el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, va afirmar que "avui la transmissió de la fe necessita travessar fronteres", alhora que va agrair als assistents la seva missió com a catequistes. "Sou sembradors de la bona noticia de l'Evangeli", els va dir. Per la seva part, el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell, prelat delegat del SIC, va voler destacar que malgrat la baixada de participants que hi ha hagut les darrers temps a la catequesi hi està havent un augment de les conversions, "fet que fa entreveure un altre perfil de persones d'Església".
A continuació, Mn. Joan M. Amich, director del SIC, va presentar el ponent inaugural, l'escriptor Antoni Puigverd, el qual va pronunciar la conferència «Les oportunitats del cristianisme en la societat catalana d'avui». Puigverd va fer una pinzellada sobre la vinculació de la història recent de Catalunya amb el cristianisme, amb Montserrat com a referent i màxim exponent. Seguidament, va endinsar-se en una anàlisi molt acurada dels criteris que mouen la societat actual, citant des de la crisi de les grans cosmovisions, la cultura de l'oci, el poder de les audiències o el predomini de lògica de l'excés, entre d'altres. El ponent va finalitzar la seva intervenció oferint una sèrie de propostes per tal que l'Església pugui millorar la seva presència enmig del món: "una Església despullada de pompa", "el reagrupament de les escasses forces vives del món cristià", "esdevenir hospital de campanya" o "el menyspreu de la mundanitat", van ser algunes de les idees que va assenyalar.
L'endemà, la programació va seguir amb diverses sessions segons els àmbits de treball, que van versar sobre el desvetllament de la fe en els infants, adolescents, joves, pares i adults. Els ponents van ser Juan Carlos Carvajal, Joan Àguila i Antoni Elvira. A la tarda es va poder participar en dos cursos de formació entre una oferta d'onze temàtiques diferents: des de l'anunci de la fe de les primeres comunitats cristianes fins a la proposta de recursos digitals per a la catequesi, passant per la presentació dels cursos Alpha i els «oratoris dels infants». El darrer dia, diversos testimonis van explicar com els ha canviat la seva vida el fet de trobar-se amb Jesucrist. Les jornades es van cloure amb la celebració de l'Eucaristia a l'església parroquial de sant Pere, que va ser presidida pel bisbe Francesc.

22 de desembre
Concert de Nadal a càrrec de la Coral tribana al Teatre de Salt
22 de desembre
Conferència de Fra Valenti Serra: “Pessebre i cultura popular"