Dijous 21 de febrer de 2019

Comunicat del Bisbat de Girona [28-01-2019]

COMUNICAT DEL BISBAT DE GIRONA
28.01.19

Davant el presumpte cas d'abusos sexuals publicat al Diari ARA ahir diumenge, i difós a través de diversos mitjans de comunicació, el Bisbat de Girona vol expressar el següent:

1. El Bisbat de Girona, en la línia del Papa Francesc, condemna rotundament qualsevol tipus d'abusos sexuals realitzats a menors i se solidaritza amb totes les víctimes i familiars, i amb el dolor que pateixen.
2. Sobre els casos concrets que relata el Diari ARA, el Bisbat de Girona manifesta que no tenia constància de cap queixa. Les persones a les quals el reportatge afirma que es va alertar ja són mortes i no existeix cap document als arxius diocesans amb les visites que s'hi exposen.
3. D'acord amb la normativa canònica i els protocols vigents, el Bisbat de Girona crearà una Comissió Diocesana per tal d'investigar els fets, els resultats de la qual s'enviaran en un informe a la Santa Seu; i si s'escau, respectant la presumpció d'innocència, es prendran mesures cautelars.
4. Així mateix, i amb la voluntat de la major transparència, el Bisbat de Girona demana a qui hagi estat víctima d'abusos que es posi en contacte amb la comissió que es crearà. Ho podrà fer enviant la documentació a l'adreça postal següent: Comissió diocesana - Pl. del Vi, 2 - 17004 Girona.
5. El Bisbat de Girona demana perdó a les presumptes víctimes i a les seves famílies pels patiments i els ofereix la seva pregària i comprensió.
6. Finalment, el Bisbat de Girona manifesta la total disposició en col·laborar en tot el que sigui necessari per aclarir els fets.

descarregar PDF  |  Imprimir

21 de febrer
Conferència: “L’espiritualitat dels ulls oberts: mística i Compromís”, a càrrec de Mn. Enric Tubert
23 de febrer