Dimarts 20 d'agost de 2019

Nou comunicat del Bisbat de Girona [31-01-2019]

COMUNICAT DEL BISBAT DE GIRONA
31.01.19

Davant les notícies aparegudes aquests darrers dies als mitjans de comunicació en relació al presumpte cas d'abusos sexuals publicat diumenge al Diari ARA, el Bisbat de Girona vol expressar el següent:

1. El bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, ha constituït una comissió diocesana per tal d'investigar els presumptes abusos atribuïts a Mn. Tomàs Pons.
2. La prioritat del Bisbat de Girona és, des del primer moment, aclarir els fets, i acollir, escoltar i acompanyar les possibles víctimes.
3. La comissió començarà a treballar a partir d'aquest proper dilluns per atendre els testimonis que arribin. Per tal de comptar amb el màxim d'informació, la comissió es posarà també en contacte amb persones que hagin aparegut als mitjans de comunicació en relació a aquest cas.
4. Pel que fa a la seva composició, i a banda de personal de caràcter tècnic, la comissió diocesana comptarà, entre els seus membres, amb una persona que tindrà la tasca d'acompanyar les possibles víctimes.
5. El Bisbat de Girona vol aclarir que els presumptes abusos que s'hagin comès al col·legi Bell-lloc del Pla són responsabilitat del centre, ja que Mn. Tomàs Pons hi exercia com a capellà sense cap nomenament del Bisbat.

Festa de Sant Bernat a Olot
20 d'agost
Pregària per les vocacions sacerdotals
Festa de sant Bernat a Solius