Dijous 25 d'abril de 2019

Diumenge vinent, 10 de febrer, Jornada de Mans Unides [04-02-2019]

Aquest proper diumenge, 10 de febrer, tindrà lloc la col·lecta amb motiu de la Jornada de Mans Unides, l'ONG de l'Església que treballa per eradicar la fam en el món i que enguany celebra el seu 60è aniversari. Ho fa mitjançant una sèrie de projectes de desenvolupament en països del Tercer Món que permetin superar aquesta fam no només d'aliment, sinó també d'altres necessitats. Pel que fa al tema d'aquesta edició de la campanya, s'ha volgut dedicar a «la dona del segle XXI», sobre la qual remarquen
que no és «ni independent, ni segura» i que es troba «sense veu». «Creiem en la igualtat i en la dignitat de les persones», subratllen també.

PROJECTES:
La Diòcesi de Girona assumeix enguany cinc projectes, que en total sumen 178.555 €. Tres corresponen a països africans: Burkina Faso, Ruanda i Ghana. N'hi ha un destinat al Brasil, i la novetat és el de Palestina. En tots els casos es tracta de projectes amb pressupostos importants, entre 43.000 i 25.000 euros, que es preveuen repartir entre diferents arxiprestats. Aquests projectes són concrets, degudament aprovats i sempre compten amb uns responsables locals que en fan el seguiment.

· Millora de les condicions sanitàries de l'Hospital i Orfenat de Betlem (Palestina), a càrrec de CNEWA Pontifical Mission de Jerusalem. Pressupost: 28.700,00 euros. Responsable local: Joseph A. Hazboun. Serà finançat pels arxiprestats del Montgrí - la Bisbal i Costa Brava Centre.
· Millora d'infraestructures educatives de l'escola primària d'Ocades-Kaya a Burkina Faso. Pressupost: 41.370,00 euros. Responsable local: Mn. Emmanuel Sawadongo. Finançat pels arxiprestats de Girona - Salt, Alt Empordà Interior i Alt Empordà Marina.
· Millora de les instal·lacions sanitàries del Centre de Formació Pro fessional
Runda/Ruyenzi a Ruanda. Pressupost: 40.249,00 euros. Responsable local: Calpehore Nkikabahizi. Finançat pels arxiprestats de Farners-Montseny, Ter Brugent i la Selva.
· Programa de formació de professors de secundària, a Jasikan (Gha na). Pressupost: 43.236,00 euros. Responsable local: P. Pius Blamse, de l'Oficina Diocesana de Desenvolupament. Finançat pels arxiprestats de la Tordera, Maresme i els Àngels -Llémena.
· Desenvolupament d'un sistema agrícola sostenible a la regió de Sao Fèlix d'Araguaia (Brasil). Pressupost: 25.000,00 euros. Responsable local: Vania Costa, de l'Associació d'Educació Sostenible de la Regió d'Araguaia. Finançat pels arxiprestats de Banyoles i l'Alt Fluvià.

26 d'abril
Ultreia dels Cursets de Cristiandat
26 d'abril
Conferència: “L’església de Sant Esteve: un cas singular en el romànic català”