Dijous 21 de febrer de 2019

Taula rodona sobre el voluntariat en l’àmbit de la salut i celebració de la Mare de Déu de Lourdes [12-02-2019]

Amb motiu de la festivitat de la Mare de Déu de Lourdes, ahir dilluns, 11 de febrer, la Delegació episcopal de Pastoral de la Salut va celebrar la Jornada Mundial del Malalt amb una taula rodona sobre el voluntariat en l'àmbit d'aquesta pastoral especialitzada. L'acte va tenir lloc a la seu de la Fundació Valvi de Girona i va comptar amb la participació de representants de Càritas en l'àmbit de l'acompanyament de persones de la tercera edat que viuen soles; la Frater (Fraternitat Cristiana de persones amb discapacitat); les comunitats de Fe i Llum, representades per l'agrupació local de Blanes; l'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, així com membres de l'equip de la parròquia de la Immaculada de Figueres dedicat a l'atenció a malalts i persones soles.
Després de la benvinguda per part del delegat, Mn. Sebastià Aupí, cada grup va resumir la seva acció i tots ells van coincidir en valorar el paper decisiu dels voluntaris. També es va assenyalar el sentiment de solitud que viuen moltes persones grans, malgrat que poden viure en residències de la tercera edat. Així mateix, es va valorar, de forma coincident entre els grups presents, el que reben els voluntaris de part de les persones a les quals visiten i ajuden. Per part de Frater, es va presentar el projecte de la casa inclusiva que es porta a terme a l'antiga rectoria de Sant Feliu de Pallerols, i el grup parroquial de la Immaculada de Figueres va explicar els diferents serveis que ofereixen i com s'estableix una relació que esdevé amistat.
Una vegada finalitzat l'acte, els presents es van desplaçar fins a l'església de santa Susanna del Mercadal, on va tenir lloc una missa presidida pel bisbe Francesc.

Trobareu un recull d'imatges a la Galeria Fotogràfica.

21 de febrer
Conferència: “L’espiritualitat dels ulls oberts: mística i Compromís”, a càrrec de Mn. Enric Tubert
23 de febrer
Dedicació de l’altar major de l’església parroquial de Sant Esteve d’en Bas