Divendres 26 d'abril de 2019

Cloenda de la fase diocesana de la causa de beatificació i canonització del P. Butinyà [21-03-2019]

Aquest passat dimarts, 19 de març, l'església de Santa Maria dels Turers de Banyoles va acollir la cloenda de la fase diocesana de la beatificació i canonització del P. Francesc Butinyà. La convocatòria va reunir centenars de persones, gran part de les quals religioses de les congregacions Hijas de San José i Siervas de San José, fundades pel pare jesuïta banyolí, així com familiars. El bisbe Francesc va presidir la missa que va tenir lloc al matí, en la qual va donar gràcies a Déu per la vida i obra del P. Butinyà, alhora que va reconèixer la tasca de les dues congregacions. "Home de fe profunda que va viure amb intensitat el seu ministeri celebrant els sagraments, predicant la paraula, aconsellant, escribint llibres i cartes per ajudar a descobrir la voluntat de Déu", el va descriure el bisbe, el qual també el va definir com a "exemple de fidelitat i espereança".
A la tarda va tenir lloc l'acte institucional, en el marc del qual es va dur a terme el protocol·lari lacrat del material recopil·lat –uns 16.000 fulls de documentació-, que s'enviarà a Roma per a la continuació del procés, ara ja des de la Congregació per a les Causes dels Sants.

26 d'abril
Ultreia dels Cursets de Cristiandat
26 d'abril
Conferència: “L’església de Sant Esteve: un cas singular en el romànic català”