Divendres 26 d'abril de 2019

Comunicat del Bisbat de Girona [03-04-2019]

En relació a la comissió diocesana iniciada arran del cas de presumptes abusos sexuals atribuïts a Mn. Tomàs Pons, el Bisbat de Girona vol manifestar el següent:

1. Tal com es va anunciar en un anterior comunicat, el dilluns 4 de febrer es va posar en marxa una comissió diocesana constituïda pel bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, amb l'objectiu d'aclarir els fets, i acollir, escoltar i acompanyar les possibles víctimes.
2. Aquesta comissió -de caràcter intern i formada per tres persones- ha portat a terme, d'acord amb la normativa canònica i els protocols vigents, una investigació prèvia a partir d'entrevistes amb testimonis apareguts als mitjans de comunicació així com altres persones afectades o relacionades amb els fets.
3. La comissió diocesana ha finalitzat la investigació i des del Bisbat de Girona s'ha enviat tota la documentació a la Congregació per a la Doctrina de la Fe de la Santa Seu.
4. Alhora, aquest matí s'ha presentat la documentació a la Fiscalia.

26 d'abril
Ultreia dels Cursets de Cristiandat
26 d'abril
Conferència: “L’església de Sant Esteve: un cas singular en el romànic català”