Divendres 26 d'abril de 2019

Girona acull una nova edició de la Jornada diocesana de la Família [05-04-2019]

L'escola FEDAC Sant Narcís de Girona va acollir, el passat diumenge 31 de març, una nova edició de la Jornada diocesana de la Família, enguany sota el lema «La família, bressol i referent de la nova humanitat». La trobada, organitzada conjuntament per la Delegació de Pastoral Familiar, moviments i altres grups diocesans, va recuperar el format de dia sencer, tal com s'havia fet anys enrere, i va incloure tallers, la celebració de la missa –presidida pel bisbe Francesc–, un dinar de germanor i una quina. Per als més joves va haver-hi diverses activitats paral·leles.
En relació als tallers, van versar sobre l'acollida, el servei, la solidaritat, la comunicació i la misericòrdia des de l'òptica de la família. Després del treball en grup, es van posar en comú les conclusions, que són les següents:

ACOLLIDA:
· Acollir és obrir les portes del cor i donar-li un espai.
· Per acollir cal tenir actitud d'espera.
· Cada persona té un do que ens enriqueix a tots i cal tenir les portes obertes.
· És a partir de la interioritat de cadascú que ens podem donar, hem d'anar a l'interior.
· La capacitat pròpia de l'actitud d'acollida és com un baròmetre de la salut que ens va dient com estem com a persona i a nivell espiritual.
· L'acollida ens fa més sensibles vers persones amb problemes diversos.
· Quin temps i espai dono a l'acollida? Què haig de buidar de la meva vida per donar espai a l'acollida?

SERVEI (I COMPROMÍS)
· El servei neix de transmetre els dons que Déu ens ha donat. Només els hem de transmetre ja que nosaltres tant sols som canals.
· Llegint la paràbola del bon samarità, es considera ben vigent al nostre temps, ja que no podem ser indiferents al nostre entorn.
· Es posa de relleu la por; la por que fa el compromís. Hem de confiar.
· Qui no viu per servir no serveix per viure.
· Una mare que té un fill autista va explicar la seva experiència personal: ha vençut la por inicial fent el pas de confiar. Confiar és màgic.

SOLIDARITAT
· És una acció que el que la fa rep molt més que el que dona. No és una roca molt pesada difícil de moure, sinó que es pot exercitar com un petit gra de sorra. S´il·lustra això amb una petita experiència posant de relleu que per viure la solidaritat només cal començar primer.
· L'economia ha deshumanitzat molt les famílies. Es posa de relleu que la família i l'escola són molt importants, principalment en edat infantil. No només cal educar la dimensió material sinó també la dimensió espiritual de la persona.
· Fóra bo poder disposar d'una escola virtual per a pares.

MISERICÒRDIA
· Viscuda al sí de la família és tractar a tothom tal com és.
· Si es viu en família, els fills la porten a la societat.

COMUNICACIÓ
· No és només verbal. També es pot comunicar mitjançant l'expressió corporal.
· La comunicació pot ser positiva o negativa però cal mantenir-la. Mitjançant una experiència al sí de la família s'exposa que és important poder dir-se les coses, tant si agraden com si no.
· Si hi ha amor no podem exigir resposta; hem de tenir paciència.
· És important comunicar-se amb els fills ja que sempre queda alguna cosa, però sobretot és important que sempre se sentint recolzats i que se sàpiguen estimats.

D'altra banda, durant la jornada es va entregar a cada participant un dau imprès i retallable, "el dau de la família", on a cada cara hi havia una paraula diferent (acollir, perdonar, servir, acaronar, escoltar i donar). Es va proposar als assistents tenir-lo sempre a mà a casa amb la finalitat d'utilitzar-lo cada dia i quedar d'acord a posar en pràctica la paraula que sortís.

Trobareu un recull d'imatges a la galeria fotogràfica.

26 d'abril
Ultreia dels Cursets de Cristiandat
26 d'abril
Conferència: “L’església de Sant Esteve: un cas singular en el romànic català”