Diumenge 18 d'agost de 2019

Trobada d'arxivers eclesiàstics de Catalunya [16-07-2019]

El primer dimarts de juliol és tradicional que els arxivers eclesiàstics de Catalunya es reuneixin en una jornada de treball. L'edició d'enguany va tenir lloc a Lleida i van participar-hi els arxius diocesà i capitular de Girona, la Seu d'Urgell i Barcelona, els arxius parroquials de Sant Just i Pastor i de Santa Maria del Pi de la ciutat de Barcelona, els carmelites, les benedictines de Montserrat, els franciscans i de l'Escola Pia. Després d'una reunió entre els membres dels arxius participants es va fer una visita a l'Arxiu Diocesà i l'Acadèmia Mariana, on es va fer el dinar. Tot seguit es va visitar l'Arxiu Capitular de Lleida, on hi havia preparada una mostra dels materials que s'hi conserven.
El Secretariat d'Arxivers Eclesiàstics de Catalunya (SAEC) va néixer l'any 1975 amb l'empenta dels arxivers catalans, valencians i de les Balears, sobretot d'arxius capitulars i diocesans, i a poc a poc s'hi van anar afegint els arxius d'ordes de religioses i de religiosos, i parroquials. En aquestes trobades s'hi exposa l'estat de cadascun dels arxius i es debaten temes de relleu i reptes de futur per tal de millorar la conservació dels documents o el servei d'atenció als investigadors, entre d'altres qüestions, així com anar adaptant els centres a les eines i tècniques digitals més modernes.
Fotografia: Bisbat de Lleida

18 d'agost
El bisbe Francesc oficiarà la Missa de «La 2»
19 d'agost