Dimarts 23 d'abril de 2019

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 197  (abril 2019)

Terra Santa: coneixement, amor i suport
Una «processó» de Setmana Santa molt especial
Visita Pastoral als Arxiprestats del Maresme i de la Tordera
Montserrat Manén, per unes escoles d’igualtat d’oportunitats
Armand Puig: «La Creu no és un instrument de turment, sinó de perdó»
Pilar Palau: «Sigui on sigui, sempre em sentiré missionera»
Trobada diocesana de Catequesi de Seguiment

Terra Santa: coneixement, amor i suport

Pelegrinar a Terra Santa té «un evident interès cultural, més enllà de les creences de cadascú», afirma l'editorial d'El Senyal corresponent al mes d'abril. Per als cristians, un dels motius per desplaçar-se a aquells indrets és «donar suport als cristians que hi viuen actualment, sovint enmig de dificultats considerables». Cada any, el Divendres Sant hi ha establerta una col·lecta, la dels Sants Llocs de Jerusalem, que també té aquesta finalitat. A la Diòcesi s'organitzen actualment diversos pelegrinatges anuals a Terra Santa, «amb un balanç majoritàriament positiu». La revista ofereix una entrevista a Pere Codina, autor del llibre Vivències d'un gironí a Terra Santa i recull les impressions de diverses persones que hi han pelegrinat.

Una «processó» de Setmana Santa molt especial

Del 8 al 23 de març passat, a la Casa de Cultura de Girona va «desfilar» una processó de Setmana Santa molt especial. Aplegava fins a 15 «passos», «misteris» i imatges de deu localitats de les comarques de Girona. Per iniciativa de la Confraria de Jesús Crucificat – Manaies de Girona, en el 75è aniversari de la seva secció de vestes, es va organitzar, a més d'aquesta exposició, un cicle de conferències.

Visita Pastoral als Arxiprestats del Maresme i de la Tordera

El mes de febrer, el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, va iniciar la Visita Pastoral als Arxiprestats del Maresme i de la Tordera per conèixer de primera mà les diverses parròquies, comunitats religioses, moviments, grups i fidels d'aquest territori de la Diòcesi. De moment el bisbe ja s'ha estat present a parròquies com ara Calella, Canet de Mar, Lloret de Mar, Palafolls, Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar.

Montserrat Manén, per unes escoles d’igualtat d’oportunitats

El Teatre de Salt va acollir el primer diumenge de març la cerimònia de lliurament dels premis Tres de Març, un dels quals va ser per a Montserrat Manén. Un premi –diu ella– per «compartir amb totes aquelles persones amb qui he treballat en equip en el món educatiu, i amb la gran família de Càritas». Per ella, «els centres educatius han de ser la veritable escola d'igualtat d'oportunitats».

Armand Puig: «La Creu no és un instrument de turment, sinó de perdó»

En una entrevista, el Dr. Armand Puig i Tàrrech, biblista i rector de l'Ateneu Universitari Sant Pacià, afirma que «Jesús mor a la creu no per salvar una ciutat, sinó la humanitat passada, present i futura». I es fa ressò d'aquesta paradoxa: «La Creu no és un instrument de turment, sinó de perdó, perquè darrera la creu no hi ha un acte d'autimmolació, sinó un acte d'amor per tots».

Pilar Palau: «Sigui on sigui, sempre em sentiré missionera»

La religiosa Vedruna Pilar Palau Verdaguer va ser enviada, a començament dels anys vuitanta del segle passat, a Filipines, on hi havia molts malalts de lepra, i s'hi va estar tretze anys. Ara es troba a la comunitat de la Cellera de Ter. I afirma: «Sigui on sigui, sempre em sentiré missionera».

Trobada diocesana de Catequesi de Seguiment

El diumenge 7 d'abril tindrà lloc a les Planes d'Hostoles la trobada diocesana de Catequesi de Seguiment, amb el lema: «Què en fas de les teves pedres?».

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº197 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2