Divendres 17 d'agost de 2018

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 190  (juliol 2018)

Vacances amb espiritualitat
Salutació del bisbe als turistes
Caputxins a Arenys de Mar des de fa 400 anys
Consell Pastoral Diocesà: primera reunió i elecció del moderador
Trobada catalana del Col·loqui Europeu de Parròquies
Mn. Lluís Ruiz: «Lourdes és un tros de cel a la terra»
Jordi Cassola: «Als 16 anys vaig demanar fer el Curset, i em va impactar»

Vacances amb espiritualitat

Amb la finalització del curs escolar comencen per molts les vacances. Fa falta «un descans que abasti tota la persona i que contribueixi a renovar-la», diu l'editorial d'El Senyal de juliol-agost, que porta per títol: «Repòs per al cos i pau per al cor». Algunes persones «aprofiten l'estiu per fer estades a les hostatgeries dels monestirs o a santuaris» i altres opten per «conèixer més de prop el patrimoni cultural del nostre país o d'altres indrets, que en gran part té unes arrels cristianes». La revista parla d'algunes d'aquestes expressions del patrimoni, com la Catedral de Girona o Montserrat, i informa d'iniciatives per donar-lo a conèixer com ara Catalonia Sacra.

Salutació del bisbe als turistes

El Senyal reprodueix el text de la carta que el bisbe Francesc adreça aquest any als turistes. El bisbe demana que durant les vacances no es deixin de banda les conviccions i les creences, convida a tenir molta cura de la vida –de la de cadascú i de la dels altres– i afirma que «respectar la natura és responsabilitat de tots». Anima a donar gràcies a Déu «pel regal que significa poder tenir aquests dies de vacances» i té un record per als qui «no tenen o no poden fer vacances perquè els falten recursos».

Caputxins a Arenys de Mar des de fa 400 anys

Els caputxins d'Arenys de Mar celebren els 400 anys de l'arribada de l'orde a la vila. La comunitat actual acull un total de deu frares. Entre les tasques que duen a terme des del convent hi ha el culte, la catequesi i l'acció social. Durant aquest darrer any han realitzat diferents activitats commemoratives d'aquest quart centenari. En una de les darreres, la que va tenir lloc el 13 de juny, hi va participar el bisbe Francesc.

Consell Pastoral Diocesà: primera reunió i elecció del moderador

Al Casal Bisbe Cartañà de Girona va fer-se el 9 de juny passat la primera reunió del Consell Pastoral Diocesà, que ha renovat els seus membres. Vicenç Lleal va ser-ne elegit moderador. El paper dels joves, les funcions dels laics i dels equips parroquials d'acció pastoral i la vessant social de l'Església van ser alguns dels temes tractats.

Trobada catalana del Col·loqui Europeu de Parròquies

«La parròquia al servei del veïnatge. Som generadors de comunitat de fe i vida i de teixit social?», va ser el tema tractat per la trentena de persones de diferents indrets de Catalunya que van participar els dies 29 i 30 de juny a la trobada catalana del Col·loqui Europeu de Parròquies que va tenir lloc a Santa Susanna (el Maresme).

Mn. Lluís Ruiz: «Lourdes és un tros de cel a la terra»

«Lourdes és un tros de cel a la terra, especialment quan s'hi va acompanyant malalts en pelegrinatge», afirma en una entrevista Mn. Lluís Ruiz Brichs, nou coordinador de llengua hispana d'aquest santuari. Tot i que «la llengua oficial és el castellà», en el Rosari del vespre s'hi poden incloure altres llengües, com ara el català.

Jordi Cassola: «Als 16 anys vaig demanar fer el Curset, i em va impactar»

És de Pineda de Mar, casat, amb dos fills i dos néts. Explica que als 16 anys va demanar fer un Curset de Cristiandat i que va quedar-ne impactat. «Mai havia sentit persones que explicaven com intentaven viure l'Evangeli, amb quines dificultats es trobaven, amb quina joia celebraven les conseqüències d'estimar», diu.

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº190 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2