Divendres 23 d'agost de 2019

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 200  (juliol 2019)

Vint anys amb Senyals
Salvador Giménez Valls: «cal tractar els reptes comunicatius de manera conjunta»
Uns 250 gironins acompanyen el nou arquebisbe de Tarragona
Trobada interdiocesana de «Fe i Llum» a Lloret de Mar
Xavier Grasset: «Jesús es fa present quan compartim coses com el temps...»
Mn. Esteve Puig: «Porto 62 anys al Perú. Hi estic com amarrat»
Santa Sabina, la patrona desconeguda d’Olot

Vint anys amb Senyals

El Senyal assoleix el seu número 200. Han transcorregut vint anys des del número 0, publicat el maig de 1999. Aquesta efemèride és un motiu de celebració, però «també porta a mirar cap al futur», diu l'editorial. I afegeix: «Caldrà anar trobant la manera de donar-li continuïtat tot millorant-ne els continguts i renovant-ne el disseny». L'artista gironí Domènec Fita ha estat l'encarregat d'elaborar la portada d'aquest número 200 de la revista.

El bisbe de Lleida i president del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social considera que és molt positiu «tractar els reptes comunicatius de forma conjunta» Mons. Salvador Giménez Valls afirma també, en una entrevista, que «en l'aspecte de la comunicació el papa actual és molt atractiu, i això fa que arribi a molta gent».

Uns 250 gironins acompanyen el nou arquebisbe de Tarragona

Més de 2.000 persones, entre les quals unes 250 provinents de la Diòcesi de Girona, van omplir la Catedral de Tarragona el 8 de juny passat per participar en la celebració d'ordenació episcopal i la presa de possessió canònica del capellà gironí Joan Planellas i Barnosell com a nou arquebisbe metropolità de Tarragona.

Trobada interdiocesana de «Fe i Llum» a Lloret de Mar

L'1 de juny passat, 114 persones del moviment «Fe i Llum» –discapacitats psíquics, familiars i amics– van aplegar-se a Lloret de Mar per participar en la trobada interdiocesana d'aquest moviment. Els assistents procedien de les diòcesis de Tarragona, Barcelona i Girona.

Xavier Grasset: «Jesús es fa present quan compartim coses com el temps...»

El periodista Xavier Grasset, responsable del programa Més 3/24 de la Televisió de Catalunya, diu, en una entrevista, que la seva manera de ser està impregnada de valors cristians. I afirma: «Jesús es fa present quan compartim coses com el temps, cura, tendresa, amor...».

Mn. Esteve Puig: «Porto 62 anys al Perú. Hi estic com amarrat»

Mn. Esteve Puig Tarrats, nascut a Banyoles, porta 62 anys al Perú, dedicat a la pastoral parroquial amb una forta acció social, a l'ensenyament universitari i a la promoció de les vocacions sacerdotals. Ara està passant uns dies a Girona però pensa tornar al Perú perquè hi està «com amarrat».

Santa Sabina, la patrona desconeguda d’Olot

Santa Sabina també és patrona d'Olot. La seva festa se celebra el 29 d'agost, dia del seu martiri, l'any 126. A l'església de Sant Esteve de la capital de la Garrotxa s'hi custodia el seu crani.

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº200 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2