Dijous 23 de novembre de 2017

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 183  (novembre 2017)

Morir acompanyats
La gran família: generositat amb l’Església diocesana
Mn. Juan Manuel Bajo: «Hi ha una certa gerontofòbia en la societat actual»
2018: Any Raimon Panikkar, amb motiu del centenari del seu naixement
Crida a valorar el do del presbiterat
Joan Piña: «Objectiu: divulgar el Museu de la Catedral»
Una quarantena de participants a l’Escola Diocesana de Catequistes

Morir acompanyats

«Una bona catequesi sobre la mort i l'esperança cristiana» i «un acompanyament adequat» quan la persona arriba al darrer tram de la seva vida, són dues tasques importants que la comunitat cristiana ha de dur a terme. Així ho afirma l'editorial d'El Senyal, que porta per títol: «Entorn de la mort: acompanyament, celebració i dol». La revista ofereix informació i reflexions sobre les exèquies cristianes i sobre els ritus funeraris segons l'Islam i el món jueu. També fa un recorregut per diversos cementiris resseguint la costa del Bisbat i en destaca l'art funerari que s'hi pot observar.

La gran família: generositat amb l’Església diocesana

El diumenge 12 de novembre és el «Dia de l'Església Diocesana. Germanor». El bisbe Francesc afirma, en el seu missatge per a aquesta jornada, que «cal valorar i agrair la col·laboració econòmica que fa possible el nostre sosteniment». El Senyal publica les grans xifres de l'economia del Bisbat de Girona corresponents a l'any 2016. Destaca aquesta dada: el 38,78% dels ingressos procedeixen de les aportacions dels fidels.

Mn. Juan Manuel Bajo: «Hi ha una certa gerontofòbia en la societat actual»

Juan Manuel Bajo, capellà del bisbat de Tortosa i director-coordinador del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut és l'autor del temari que els grups de Vida Creixent treballen durant aquest curs. Bajo denuncia l'existència d'«una certa gerontofòbia en la societat actual». I lamenta que les persones grans «no tenen la importància que haurien de tenir ni en l'àmbit de la família ni en el de l'Església».

2018: Any Raimon Panikkar, amb motiu del centenari del seu naixement

L'any 2018 la Generalitat de Catalunya commemorarà els cent anys del naixement de Raimon Panikkar. «Serà un merescut reconeixement a casa nostra de la figura d'aquest sacerdot, químic, filòsof i teòleg català, valorat internacionalment com un dels grans pensadors del nostre temps i mestre del diàleg entre cultures i religions», afirma Jaume Angelats, delegat episcopal per al diàleg interreligiós.

Crida a valorar el do del presbiterat

«Descobrim, valorem i agraïm el gran do del presbiterat. Estimem i ajudem els preveres. Preguem per ells», va dir el bisbe Francesc en l'homilia que va pronunciar el 15 d'octubre passat a la Catedral, en el transcurs de la missa en què va ordenar capellà Mn. Miquel Calsina i Buscà.

Joan Piña: «Objectiu: divulgar el Museu de la Catedral»

Joan Piña, director del Museu de la Catedral de Girona i autor del llibre Les esglésies parroquials dels segles XVII i XVIII al sud del Bisbat de Girona afirma en una entrevista que un dels seus objectius és «la divulgació entre la gent del Bisbat» del Museu que dirigeix.

Una quarantena de participants a l’Escola Diocesana de Catequistes

Amb l'objectiu de potenciar la formació del laïcat, des de la Delegació de Catequesi s'ha posat en marxa per segon any l'Escola Diocesana de Catequistes, en aquesta ocasió amb dos cursos, en què s'han inscrit una quarantena de persones.

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº183 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2