Dilluns 24 de juny de 2019

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 199  (juny 2019)

Joan Planellas, un gironí arquebisbe de Tarragona
Tres iniciatives de Càritas, a Salt i a Anglès
Testimoni d’un metge cristià malalt
Tricentenari del fundador dels Germans de les Escoles Cristianes
Jornada diocesana de Pastoral de la Salut
Empitjora al món la situació de les religions minoritàries
Vicenç Lleal: «Cal ser valents i afrontar amb realisme el futur»

Joan Planellas, un gironí arquebisbe de Tarragona

«Vaig a Tarragona amb una proposta de diàleg amb la societat i amb el món», diu Mn. Joan Planellas i Barnosell, arquebisbe electe de Tarragona, en una entrevista. Confessa que Joaquim Valmajó, assassinat a Ruanda ara fa un quart de segle, el va marcar quan era rector de Navata, poble d'on era originari aquell missioner. També reconeix la influència que van rebre de persones com el bisbe Jaume Camprodon o Mn. Joan Busquets, que li van fer estimar l'Església, el Concili Vaticà II i l'Evangeli. Joan Planellas serà ordenat bisbe aquest proper dissabte, dia 8, a les 11 del matí, a la catedral de Tarragona. A l'editorial de la revista s'afirma que aquest nomenament «ve acompanyat d'uns factors esperançadors relacionats amb el perfil del nou arquebisbe, la seva procedència i les característiques de la seva nova responsabilitat».

Tres iniciatives de Càritas, a Salt i a Anglès

El Centre de Distribució d'Aliments i l'Espai amb Cor, a Salt; i un grup de dones, la majoria immigrants, que es troba setmanalment a Anglès per fomentar la participació social de les dones, són tres de les múltiples iniciatives que les Càritas parroquials o interparroquials duen a terme a la diòcesi de Girona. La revista presenta aquestes tres iniciatives, amb les seves característiques.

Testimoni d’un metge cristià malalt

Joan Viñas, metge cirurgià i exrector de la Universitat de Lleida, va ser a Girona a començament de maig per presentar el seu llibre: Com viure amb la malaltia, des de l'experiència d'un metge malalt cristià. Viñas confessa que l'impacte de saber-se malalt va ser intens i transformador alhora. I diu que va ser mirant la creu de cara i amb la seva fe profunda, racional i lligada a la vida que va poder donar un gir a la seva existència.

Tricentenari del fundador dels Germans de les Escoles Cristianes

Enguany es commemora el tricentenari de la mort de sant Joan Baptista de la Salle, fundador de l'Institut dels Germans de les Escoles Cristianes. El 1904 van obrir el col·legi de Santa Coloma de Farners. Seguirien els de Girona ciutat, Cassà de la Selva, Figueres i Palamós. Actualment disposen de vint-i-cinc centres a Catalunya.

Jornada diocesana de Pastoral de la Salut

El Casal Bisbe Cartañà de Girona acollirà el 9 de juny la Jornada diocesana de Pastoral de la Salut. Imma Merino, responsable del voluntariat del Parc hospitalari Sant Joan de Déu, dissertarà sobre el tema: «Les trampes del voluntariat».

Empitjora al món la situació de les religions minoritàries

«La situació dels grups religiosos minoritaris s'ha deteriorat en 18 dels 38 països (gairebé la meitat) en els quals s'han registrat violacions greus de la llibertat religiosa ». Ho indica l'Informe 2018. Libertad religiosa en el mundo que ha realitzat la fundació pontifícia Ajuda a l'Església Necessitada i ha estat presentat recentment a Girona.

Vicenç Lleal: «Cal ser valents i afrontar amb realisme el futur»

Davant la situació en què es troba la diòcesi de Girona, «cal ser valents i afrontar amb realisme les mancances i les oportunitats de futur», diu Vicenç Lleal, membre del Consell Pastoral Diocesà i del moviment de Cursets de Cristiandat.

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº199 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2