Dimecres 19 de setembre de 2018

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 191  (setembre 2018)

Presó i comunitat cristiana
4.000 participants en les activitats d’esplai estiuenques
Lliçó inaugural a l’ISCRG sobre el moviment bíblic català
És possible renovar la convivència
Ramon M. Nogués: «La dimensió espiritual i religiosa, silenciada»
Santiago Marrè: «Va ser una llàstima que “Estela” no seguís publicant-se»

Presó i comunitat cristiana

«Aquests darrers mesos s'ha parlat molt de presos i de presons perquè uns determinats líders polítics i altres persones famoses hi han hagut d'ingressar. Alguns, d'una manera preventiva (no caldria posar un límit temporal breu a aquesta modalitat?)». Aquestes consideracions es troben a l'editorial d'El Senyal de setembre. S'hi parla de la necessitat de dur a terme una pastoral penitenciària «dins els centres penitenciaris» i també «després, fora d'aquests recintes». I s'hi fa una crida a la societat i, particularment, als governants, perquè dotin suficientment els centres penitenciaris de «recursos humans i materials». En les pàgines de la revista s'hi exposen diferents experiències i projectes relacionats amb les presons i s'hi parla de les arrels de l'orde de la Mercè, dedicat a la redempció dels captius.

4.000 participants en les activitats d’esplai estiuenques

Aquest estiu, uns 4.000 infants i joves han pogut gaudir de més de seixanta activitats organitzades per la Fundació Esplai Girona – Mare de Déu del Mont, a través dels 26 centres d'esplai parroquials federats. En total, entre 600 i 700 monitors voluntaris han vetllat per atendre els participants a les colònies, casals, campaments i rutes realitzades durant aquesta època de l'any.

Lliçó inaugural a l’ISCRG sobre el moviment bíblic català

Mn. Joan Naspleda serà l'encarregat de pronunciar la lliçó inaugural del curs 2018-2019 a l'Institut Superior de Ciències Religioses de Girona (ISCRG). El tema que hi tractarà serà: «El moviment bíblic a Catalunya al primer terç del segle XX». La lliçó serà un dels actes destacats de la inauguració del curs, que es farà el dia 27 de setembre al Seminari Diocesà, seu de l'ISCRG.

És possible renovar la convivència

Amb aquest títol, un grup de persones convocades per Cristianisme i Justícia (Barcelona) i Entre Paréntesis (Madrid) han publicat un text sobre la situació a Catalunya i la seva relació amb el conjunt d'Espanya. S'hi anima a «valorar els canals de diàleg» amb el «necessari respecte envers les vies legals existents» i tot reconeixent «la legitimitat de l'opció independentista».

Ramon M. Nogués: «La dimensió espiritual i religiosa, silenciada»

«A Catalunya, la dimensió espiritual i religiosa es manté socialment silenciada», afirma Ramon M. Nogués, professor emèrit d'Antropologia Biològica per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona. Nogués considera que hi ha una «desconnexió greu de la cultura respecte de temes molt importants de les seves arrels».

Santiago Marrè: «Va ser una llàstima que “Estela” no seguís publicant-se»

El calellenc Santiago Marrè va rebre, el darrer 23 de juliol, la Creu de Sant Jordi per la seva tasca de «creació, recerca, conservació i divulgació d'imatges cinematogràfiques històriques». Marrè també és una persona compromès amb la seva parròquia. Va ser el coordinador de la revista Estela. «Va ser una llàstima que no seguís publicant-se per raons econòmiques», diu.

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº191 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2