Dilluns 18 de juny de 2018

Publicacions

Revista el Senyal

L'actualitat a la Diòcesi de Girona

És una publicació mensual que informa dels esdeveniments que configuren la vida de la diòcesi de Girona i de qualsevol indret del món que tinguin una repercussió o un interès especial per a la gent de la diòcesi de Girona. Des del respecte a la pluralitat, la revista difon el pensament cristià sobre els fets que marquen el món d'avui.
Va començar a publicar-se l'any 1999: el mes de maig va sortir el número 0, i el mes de setembre, l'1.

Té actualment un tiratge de nou-cents exemplars. El preu de cada exemplar és de 2'50€ i el cost de la subscripció anual, que inclou els deu números que es publiquen cada any, és de 25 € (tarifa normal) o 35 € (tarifa de suport).

La revista té 32 pàgines. Les seccions principals són: A fons, D'aquí, D'allà, Ecumenisme/Diàleg interreligiós, Opinions, Amb nosaltres i Gent de casa.
El director d'El Senyal és Mn. Josep Casellas i el consell de redacció està format per: Víctor Gay, Joan B. Esteve Dolors Puigdevall i Susanna Quintana.

A l'últim número...
Et fem un avanç dels continguts principals d'El Senyal
num. 189  (juny 2018)

Compromesos contra la precarietat
Pelegrinatge de l’Esperança a Lourdes
Final de curs a l’Institut Superior de Ciències Religioses
Jordi Grau reflexiona sobre l’ètica en el periodisme
Presentació del llibre «Maria, trenta-un santuaris»
Gregorio Luri: «El curs més important és tercer de Primària»
Lluís Guerra: «La música és una eina eficaç per evangelitzar»

Compromesos contra la precarietat

«La celebració, el dia 3 de juny, de la solemnitat del Corpus hauria d'ajudar a conscienciar els creients i la societat en general sobre la gravetat de la precarietat i sobre la necessitat tant d'atendre les persones afectades com d'entendre les causes que provoquen aquest fenomen i la urgència de combatre-les». Així ho afirma l'editorial de la revista El Senyal, que porta per títol: «Del proletariat al precariat». Aquesta darrera paraula és una contracció de «precarietat» i «proletariat». La revista es fa ressò de la memòria de Càritas Diocesana de Girona corresponent al 2017. I presenta diferents testimonis de superació personal amb el suport de diferents programes de Càritas.

Pelegrinatge de l’Esperança a Lourdes

Unes set-centes persones, entre elles dues-centes amb mobilitat reduïda i vuitanta joves, participaran en el Pelegrinatge de l'Esperança a Lourdes, organitzat per l'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Es durà a terme del 26 al 30 de juny, amb el lema «Feu tot el que ell us digui».

Final de curs a l’Institut Superior de Ciències Religioses

L'Institut Superior de Ciències Religioses de Girona farà els seus actes de final de curs el dia 11 de juny al Seminari Diocesà. A les 7 de la tarda, el bisbe Francesc presidirà la celebració de la Paraula i a tres quarts de 8 començarà la conferència que impartirà Jaume de Puig sobre el tema: «El Concili de Girona de l'any 517».

Jordi Grau reflexiona sobre l’ètica en el periodisme

La Delegació Episcopal de Mitjans de Comunicació Social va organitzar una conferència a Girona el 14 de maig. Jordi Grau va parlar de l'ètica en el periodisme. Va dir que «els periodistes no han de donar mai per perduda la batalla contra les notícies falses» i va afegir que la professió periodística és «més necessària que mai».

Presentació del llibre «Maria, trenta-un santuaris»

Mn. Martirià Brugada i el bisbe Francesc van participar el 24 de maig passat –juntament amb el seu autor– en la presentació del llibre d'Àngel Rodríguez «Maria, trenta-un santuaris». La presentació va tenir lloc a la Llibreria Empúries de Girona.

Gregorio Luri: «El curs més important és tercer de Primària»

«El curs més important de tota l'escolarització és tercer de Primària», perquè «és en aquest moment quan els alumnes viuen una mena de revolució intel·lectual considerable, ja que passen d'aprendre a llegir a aprendre llegint», afirma el filòsof i pedagog Gregorio Luri, en una entrevista.

Lluís Guerra: «La música és una eina eficaç per evangelitzar»

El saltenc Lluís Guerra Recas, compositor, pianista i cantautor, afirma, en una entrevista, que «la música és una gran eina de comunicació per a nivells als quals altres llenguatges no poden arribar» i creu que «també és una eina eficaç per evangelitzar».

Aquestes i d'altres notítices, novetats, activitats.. .a l'exemplar nº189 de El Senyal

MCS Bisbat de Girona
Plaça del Vi, 2