Dijous 23 de novembre de 2017

Revistes parroquials i altres

Compromeses amb la informació

Revistes parroquials
La diòcesi de Girona té una llarga experiència pel que fa a revistes editades en l'àmbit parroquial, ja sigui per la pròpia parròquia, o per moviments i entitats lligats a ella, com va ser en el seu moment l'Acció Catòlica. Algunes d'elles van desaparèixer, altres van deixar de ser parroquials i altres encara continuen amb la seva tasca. Moltes, per no dir totes, van jugar un paper important en la informació local d'allà on s'editava. A part d'informar d'allò que generava la comunitat parroquial, també divulgaven el que era notícia en la població o bé donaven a conèixer aspectes que no eren merament religiosos, per tant, era la revista local del poble. Actualment hi ha dues revistes parroquials generalistes (en una d'elles, la de Banyoles, la parròquia hi participa en un 20% de l'accionariat). Aquestes dues revistes són també les úniques publicacions d'informació local del poble on s'editen, per tant, a part de parroquials, són també locals.
Hi ha una tercera revista parroquial de pensament, editada per la parròquia de Sant Esteve d'Olot.

Altres
En aquest espai es trobaran també totes aquelles altres publicacions d'interès de la nostra diòcesi.

Revista de Banyoles

Neix amb el nom de "Horizontes" el gener de 1946 editada pel Centre Parroquial dels joves d'Acció Catòlica de Banyoles i més tard directament per la Parròquia de Santa Maria dels Turers.
El juny de 1977 canvia el nom pel de "Revista de Banyoles".
La primavera de 2007 passa a ser editada per l'empresa Bàcula Editors S.L, de la qual, la parròquia té una part de l'accionariat.
L'any 2008, l'Associació Catalana de Premsa Comarcal li va otorgar un reconeixmeent pels seus més de 50 anys de vida.

Periodicitat: mensual
Tiratge: 1.100 exemplars
Subscriptors: 600
Subscripcions: 972 58 11 12

Martirion

Aquest butlletí pretén mantenir el contacte entre el Poble de Déu i la causa de canonització, afavorint la fama de martiri i la cerca de noves dades (en forma de documents o testimonis) per tal de demostrar el martiri dels nostres capellans durant la guerra civil. És a dir, la seva mort per odi a la fe i amb acceptació del designi diví. La radicalitat del compromís cristià dels nostres màrtirs contribuirà a revifar la vida cristiana de la nostra diòcesi.

Periodicitat: trimestral
Tiratge: 5.000 exemplars