Dimarts 16 de juliol de 2019

Dipòsit legal: Gi 340-2019
Primera Edició : Març 2019
ISBN 978-84-09-09420-2

El llibre Campanes i campanars de la Garrotxa recull el treball d'investigació guanyador ex aequo de la Beca Ernest Lluch 2015 fet per Xavier Pallàs al voltant de les campanes, un dels elements patrimonials més oblidats i poc estudiats del nostre país. El llibre ofereix un inventari exhaustiu de les 213 campanes que hi ha a la Garrotxa, amb nombroses fotografies i detalls tècnics com les inscripcions, mides, autor i any de fosa. A través d'un codi QR es pot escoltar el so de cada una de les campanes. També hi ha un capítol dedicat a cada un dels 180 campanars de la comarca amb la seva descripció arquitectònica i nombroses notes històriques, moltes d'elles inèdites, que ajuden a emmarcar les campanes en el seu context social i històric. El llibre es complementa amb una part introductòria de 10 capítols on s'expliquen els tocs de campana, el procés de fabricació i es posa en valor la campana com a element artístic i patrimonial.

PVP 40 €    Petició del llibre

Arquitectura gòtica a les terres de Girona.
Edita: Centre d'Estudis Comarcals de Banyoles

La construcció de l'església de Santa Maria dels Turers de Banyoles

Any de publicació:2018
Número pàgines: 183
ISBN: 978-84-09-04742-0

Resum del llibre:

-Presentació
-Introducció
-De la parròquia a la universitat. El cas de Banyoles, segles IX-XIV (Elvis Mallorquí)
-El gòtic parroquial a les comarques de Girona (Miquel Àngel Chamorro Trenado)
-Els Pedrer de Torroella de Fluvià. Una nissaga de mestres picapedrers empordanesos (Miquel Àngel Fumanal, Josep Maria Gironella)
-Santa Maria dels Turers. Dubtes i certeses sobre el procés de construcció (1269-1330) (Pere Freixas i Camps)
-Santa Maria dels Turers i els mestres de Banyoles (Fernando Ramos Galino)
-Sant Esteve i Santa Maria dels Turers, la consolidació de dos poders religiosos a la vila de Banyoles a l'època moderna (Josep Grabuleda Sitjà)

-APÈNDIX

-Intervenció de restauració, conservació i consolidació d'un tram de volta del monestir de Sant Salvador de Breda (Antoni Bramon i Serra)

PVP 20€    Petició del llibre

A tocar del cel
Editorial Lectio

50 ERMITES I SANTUARIS DE MUNTANYA DE CATALUNYA

Autor: BASTART I CASSÉ, JORDI
DATA DE PUBLICACIÓ 01/10/2018
COL·LECCIÓ AZIMUT TURISME
NÚMERO D'EDICIONS 1
DADES DEL LLIBRE 143 PÀG.
ENQUADERNACIÓ RÚSTICA
IDIOMA CATALÁN

SINOPSI
Enlairades, a tocar del cel, moltes ermites del nostre país busquen apropar-se a Déu. En aquest llibre trobareu una vintena d'itineraris per fer a peu i en cotxe que us permetran visitar diferents ermites i santuaris repartits per tot el territori català, com són l'ermita de Sant Quirc de Durro a l'Alta Ribagorça, l'ermita de Puigcerver al Baix Camp, el santuari del Far a la Selva o el santuari de Bellmunt a Osona. A més, s'hi inclou un capítol final amb una trentena més d'ermites, classificades per comarques, que també convida a la descoberta. Es tracta d'un llibre imbuït d'una certa espiritualitat que, de ben segur, us permetrà escoltar les històries sorprenents dels ermitans de cada santuari sobre les llegendes, la fundació i altres anècdotes al voltant del lloc.

PVP 15.50€    Petició del llibre

Crist de l'olivera: El mural de Llers
Brau edicions

Autor: Josep Ministral

1ª ed., 1ª imp.(05/2014) 92 páginas; 22x16 cm
Idiomas: Catalán
ISBN: 8415885113 ISBN-13: 9788415885115
Encuadernación: Rústica con solapas

El pintor Josep Ministral, la primavera de 1994, va transformà l?absis de l?església parroquial de Llers en pintant-hi un gran mural que mostra alguns motius significatius de l?evangeli. Amb el cromatisme al que ens té acostumats, pinzellades grogues, taronges, verdes o blanques van dibuixant diferents moments de les Sagrades Escriptures.
El llibre ens acompanya pel procés de concepció i factura del mural, des de la idea primera fins al resultat final on s?entrellacen els símbols religiosos ?el Crist, la Verge, el Colom de la Pau- i el símbols mediterranis de l?olivera, la vinya, el blat, tant profundament empordanès.

PVP 16€    Petició del llibre

Esglésies Parroquials dels segles XVII i XVIII al sud del Bisbat de Girona
Centre dÈstudis Selvatans

(Arxiprestats de La Tordera, La Selva i Farners-Montseny)
Autor: Joan Piña Pedemonte
Dipòsit legal: GI 1633-2016
ISBN: 978-84-937790-8-5

PVP 30€    Petició del llibre

Monestirs Història i Art, Excursions a la natura
EDITORIAL SUA EDIZIOAK

Autor: Valenti Zapater
DATA DE PUBLICACIÓ 01/06/2017
COL·LECCIÓ FORA DE COL.LECCIÒ
NÚMERO EN LA COL·LECCIÓ 00000
NÚMERO D'EDICIONS 1
DADES DEL LLIBRE 168 PÀG.
ENQUADERNACIÓ RÚSTICA
IDIOMA CATALÁN

SINOPSI
Del sobri romànic a l'acolorit modernisme. De les altes pedres dels Ports a les ufanoses fagedes del Canigó. Els monestirs habitualment tenien una estreta relació amb la natura, ja fos per tenir l'aïllament adient com per disposar dels recursos imprescindibles per sostenir la seva economia.
Aquesta obra recull 30 monestirs i 30 rutes a peu que permeten conèixer els espais naturals en els que s'ubiquen, a més de l'arquitectura, l'art, la història, l'espiritualitat, les històries i tot el que ofereixen al visitant, des de productes com vins i confitures fins a allotjament turístic o cel·les per recessos.

PVP 17,60€    Petició del llibre

Santuaris i Ermites de la Mare de Déu
Edita: Pal Verd

La Garrotxa i el Pla de L'Estany