Diumenge 28 de maig de 2017

Àrea Audiovisuals

informacióplus

Departament d'audiovisuals

La delegació de Mitjans de Comunicació del Bisbat de Girona edita un programa de ràdio i un altre de televisió per a diferents emissores de la diòcesi de Girona. Aquests, els podeu veure i escoltar a través d'aquest web, i en el cas de la ràdio, poder-lo també descarregar en el vostre ordinador.

Ràdio
El Departament d'Audiovisuals edita dos programes diocesans: Església Viva (per a 22 emissores locals de la diòcesi de Girona) i El Mirall (per a la Cadena COPE de Girona). Trobareu més informació a l'apartat de "Programes de ràdio i àudios" en el lateral esquerra.

Televisió
Des de la delegació de mitjans de comunicació del Bisbat de Girona, ja fa uns anys que produeix setmanalment el programa "Camí de vida" per les televisions locals, amb una durada de 30 minuts. Aquest pretén ser un espai on les diverses manifestacions de la realitat de la diòcesi si facin presents. A més de les notícies de la setmana, hi ha una entrevista d'actualitat, per tal de reflexionar i aprofundir una mica més sobre aquell tema. Aquest espai vol plasmar el camí de la vida dels cristians en aquestes terres de Girona, en els diversos grups, moviments, serveis i parròquies. El podeu veure a través d'aquest web a l'apartat "Programa TV" en el lateral esquerra, i també en aquests canals:

Banyoles TV, dissabtes 10.00 i diumenges 10.30
Televisió Costa Brava, dissabtes i diumenges 9.00
Televisió de Girona, diumenges 9.00, dilluns 01.30 i 9.30
Televisió de l'Escala, diumenges 13.10

Les arrels del Departament d'Audiovisuals
L'Acció Catòlica ja tenia una mena de secretaria dedicada a la ràdio: Secretaria de l'Apostolat Radiofònic. Va ser la que va impulsar a finals de 1951 l'espai diocesà "Resurrexit" que es va emetre per Radio España de Gerona.
Ara bé, un organisme depenent directament de la Cúria diocesana, dedicat a la ràdio consta per primera vegada l'any 1958. No era exclusivament radiofònic. Es tractava del Secretariat diocesà de cine, ràdio i televisió.
L'any 1983 Mn. Josep Maria Pont fou designat responsable de Programes Radiofònics i l'1 d'agost de 1986 seria nomenat Delegat de Mitjans de Comunicació. La responsabilitat de Programes Radiofònics quedaria englobada amb la de delegat. Això va durar fins el 1989 amb la creació del Departament de Ràdio. El seu responsable era Lluís Hostench i Álvarez. L'abril de 1991 Hostench serà substituït per Àngel Rodríguez Vilagran. El nom de Departament de Ràdio es canviaria l'octubre del 2007 pel de Departament d'Audiovisuals.
El motiu de la creació del Departament de Ràdio va ser bàsicament per no dependre d'una emissora de ràdio per a l'edició del programa de ràdio diocesà i també per editar nous espais radiofònics per a les emissores de la diòcesi. El primer estudi del Departament es va muntar a finals de 1988 a les dependències de la Delegació de Missions, al carrer Albereda 15. L'abril de 2004 s'estrenaria el nou estudi a l'edifici de Casa Carles, en el mateix pis de la Delegació de Mitjans de Comunicació.