Dimecres 18 d'octubre de 2017

El Bisbat de Girona

Museu Diocesà

Història i orígens

El Museu Diocesà de Girona té uns antecedents remots, ja que els fons inicials degueren constituir-se amb la col·lecció d'Empúries del Dr. Ramon Font, Canonge i Vicari General de la Diòcesi, dipositada en unes habitacions unides a la Biblioteca del Seminari, i amb la col·lecció del Rvd. Pere Valls, d'Olot, amb el mateix destí.

Un segon pas fou la gestió del bisbe Josep Vila i Martínez (1926-1934), que inicià la realització d'un Museu Diocesà, la instal·lació incipient del qual es trobava al Saló del Tron del Palau Episcopal.

Però qui donà l'impuls definitiu i per tant fou l'autèntic creador del Museu Diocesà de Girona, fou el bisbe Josep Cartañà i Inglès. Des de l'any 1942 aquest Museu quedà instal·lat en el primer pis de la Casa Carles, mansió senyorial que l'any 1935 havia passat a ésser propietat del Bisbat per donació testamentària feta per D. Joaquim de Carles i de Ferrer. En aquesta instal·lació hi intervingueren, de manera efectiva, el Rvd. Llambert Font i Gratacós i l'Institut Ametller d'Art Hispànic per mitjà del seu Director D. Josep Guidiol i Ricart. Als fons esmentats s'hi afegiren ben aviat els fons existents a la mateixa Casa Carles, les adquisicions efectuades pel bisbe Cartañà, i les donacions i dipòsits realitzats per persones particulars i col·legials. El resultat final de tot això fou un conjunt d'art medieval i modern importantíssim.

Avui, el Museu Diocesà amb seu al Palau Episcopal de Girona exposa de forma conjunta la seva col·lecció amb els fons artístics de la Diputació de Girona i de la Generalitat de Catalunya, sota el nom de Museu d'Art de Girona.

Llic. Joan Naspleda
Delegat Episcopal per al Patrimoni Cultural

Sra. M. Antònia Clarà
Inventari i conservació

Fotografies

Adreça i telèfons

Pujada de la Catedral, 12
17004 Girona

museuart_girona.cultura@gencat.cat
www.museuart.com

Feiners:
de 10 a 19 h (maig - setembre)
de 10 a 18 h (octubre - abril)

Diumenges i festius:
10 a 14 h

1r diumenge de mes gratuït

Tancat:
els dilluns feiners i els dies 1 i 6 de gener i 25 i 26 de desembre.