Dimecres 18 d'octubre de 2017

El Bisbat de Girona

Arxiu i biblioteca

Arxiu diocesà i Arxiu capitular de la Catedral

L'Arxiu diocesà conserva la memòria documental de la diòcesi de Girona, aplega tota la documentació històrica de la Cúria diocesana, com també de les altres entitats o associacions de la diòcesi. Igualment els fons dels arxius parroquials d'una antiguitat superior als cent anys. L'Arxiu està al servei dels organismes i institucions de la diòcesi per ajudar a la gestió administrativa i al servei dels investigadors com una col·laboració de l'Església a la cultura de la nostra societat.

L'Arxiu capitular és el testimoni documental de l'administració del patrimoni i del culte de la Catedral de Girona des del segle IX fins avui, i conserva la documentació generada pel Capítol catedral i la mateixa Catedral. El seu fons bibliogràfic imprès s'ha incorporat a la Biblioteca diocesana.

L'Arxiu diocesà, l'Arxiu capitular de la Catedral i la Biblioteca diocesana del Seminari tenen una direcció i una gestió unificades, d'acord amb els decrets episcopals del 14 de desembre de 2007 (BEG 2007, p. 689-691) i del 4 de juny de 2013 (BEG 2013, p. 345-346).

Per a la informació sobre els arxius i la biblioteca adreceu-vos al web.

Biblioteca diocesana del Seminari

La Biblioteca diocesana del Seminari està al servei de les activitats docents del Seminari i de les de l'Institut Superior de Ciències Religioses de Girona. Està al servei també de totes les persones interessades en l'estudi de les ciències eclesiàstiques i dels investigadors de la documentació de l'Arxiu diocesà.

Té la funció de Biblioteca diocesana perquè aplega fons bibliogràfics provinents de diverses entitats de la diòcesi de Girona (Biblioteca episcopal, Cúria diocesana, Catedral, Col·legiata de Sant Feliu, Casa Carles, Col·legi del Collell, parròquies, etc.) i acull i conserva les donacions que les persones, clergues o laics, de la diòcesi de Girona, vulguin fer.

Veure situació

Pujada Sant Martí, 12
17004 Girona

Mn. Joan Naspleda, director

Albert Serrat, arxiver
Joan Villar, arxiver
Anna Bancells, bibliotecària

info@arxiuadg.org
www.arxiuadg.org

De dilluns a dijous, de 16 h a 20 h
Consultes convingudes: dijous de 10 h a 14 h.

Tancat: juliol i agost / 24 desembre a 6 gener

L'Arxiu Diocesà no realitza cap mena de recerca genealògica, a excepció d'aquelles que tinguin una finalitat administrativa (exclosos els arbres familiars) i, en tot cas, prèvia facilitació de les dades precises per a dur a terme la cerca

Memòria 2015
Memòria 2016