Dijous 17 de setembre de 2015

Presa de possessió dels nous càrrecs a la diòcesi de Girona

Aquest dijous al migdia, a la seu de la Cúria diocesana, el bisbe Francesc ha donat possessió als nous càrrecs diocesans i parroquials nomenats el passat 17 de juliol. L’acte, en el que hi eren presents el Vicari general, el provicari general, vicaris episcopals, delegats episcopals i personal curial, s’ha iniciat amb una breu celebració de la Paraula i unes reflexions del bisbe.

Mons. Pardo ha agraït als nous càrrecs la seva disponibilitat a l'hora d'acceptar la missió pastoral que els era confiada, tot admetent que “sovint no és fàcil assumir un canvi, i tampoc no ho és decidir-lo”. També ha reflexionat sobre les actituds pastorals dels preveres i els diaques. En primer lloc, cal estar arrelats en Crist, perquè “sense viure el seu amor i sense reflectir-lo, la nostra vida no té raó de ser, ni la nostra tasca en l’Església i en el món”. També, ha afirmat, cal viure “amarats d’esperit evangèlic. Cada dia ens hem de deixar omplir de l’esperit de l’Evangeli”.

Finalment, el bisbe de Girona ha dit que preveres, diaques i laics en missió pastoral han de ser “sembradors de la bona llavor de l’Evangeli”, conèixer les ovelles, estant “disposats sempre a observar, escoltar, entendre per tal d’atendre millor les persones, els seus problemes, les seves necessitats i les seves possibilitats”. I ha recordat que cal una atenció preferent pels malalts, els pobres i els ancians, i ser “forjadors de comunió eclesial mantenint una actitud de diàleg i col·laboració que faci possible la fraternitat eclesial entres els diversos accents legítims de la vida cristiana, i alhora ser portadors d’esperança”.

Recordem que entre l'assumpció de les noves responsabilitats parroquials i no parroquials hi ha, per exemple, el nomenament de Mn. Joan d’Arqué com a rector de les parròquies de Llançà, Portbou i Colera, responsabilitat que romania vacant des de l’octubre de 2014.

Mn. Pere Bellvert, vicari judicial del Bisbat de Girona, és el nou rector de Fornells de la Selva en substitució de Mn. Josep M. Jordà, que es jubila. També ho és de Vilablareix.

Mn. Josep Gispert, fins ara rector de la parròquia de Roses, intercanvia la seva responsabilitat amb Mn. Josep Puig, que ho deixa de ser de Calella. Juntament amb la de Roses, mossèn Puig ha assumit també la parròquia de Palau-saverdera.

L’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona seguirà tenint com a director Mn. Pere Carreras, que ha estat renovat en el càrrec per cinc anys més. L’ISCRG és una institució vinculada a la Facultat de Teologia de Catalunya que ofereix estudis superiors en l’àmbit de la teologia i les ciències religioses, amb titulacions reconegudes civilment. Mossèn Carreras té la missió d’impulsar aquesta institució acadèmica. El fins ara rector de la parròquia de sant Josep de Girona, ho passarà a ser de Llambilles, Castellar de la Selva, Montnegre i Quart.

Mn. Jordi Reixach, suma a la seva responsabilitat actual de rector de la parròquia de sant Pau de Girona, la de rector de la parròquia de Sant Josep de la mateixa ciutat, d’on ja ha format part de l’equip parroquial els darrers anys.

Mn. Pere Narbón, ordenat prevere a finals del 2014 i actual vicari de la Bisbal d’Empordà i Palafrugell, responsabilitat que seguirà mantenint, ha pres possessió de rector de d’aquestes parròquies del Baix Empordà: Cruïlles, Monells, Sant Cebrià de Lledó i Sant Sadurní de l’Heura.

Entre els qui han pres possessió de noves responsabilitats s’hi compten també els d’administradors parroquials de diverses parròquies dels Arxiprestats de Banyoles, l’Alt Fluvià i dels Àngels-Llémena; així com també l'assumpció de diversos serveis per part de diaques i laics en missió pastoral. Finalment, a nivell de responsabilitats de gestió interna, Mn. Jordi Pascual ha pres possessió com a notari-secretari de la Cúria diocesana i el nou diaca Mn. Josep M. Garcia Plaja, de notari-secretari adjunt.