Dilluns 13 de gener de 2020

Necrològica de Mn. Xavier Xutglà i Ruiz

Avui dilluns, 13 de gener, ha mort Mn. Xavier Xutglà i Ruiz. Va néixer a Girona el 25 de setembre de 1928. Va fer els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona i fou ordenat prevere a l’església del monestir de sant Esteve de Banyoles l’1 de juliol de 1951. Després d’un any de vicari a Olot va ser nomenat professor del Seminari-Col·legi santa Maria del Collell. L’any 1957 es traslladà a Roma per ampliar els seus estudis i es llicencià en Teologia al Pontifici Ateneu “Angelicum” i en Dret Canònic a la Pontifícia Universitat Lateranense.

L’any 1962 tornà a la diòcesi i fou nomenat vicari de la parròquia de la Sagrada Família de Blanes. El 1963, prefecte d’interns del Seminari Menor diocesà, l’any 1965, jutge pro-sinodal i el 1966, rector del Seminari Menor diocesà. L’any 1972 va ser nomenat rector d’Arenys de Mar, parròquia que en aquell moment pertanyia a l’arxidiòcesi de Barcelona. L’any 1974 tornà a la diòcesi i fou nomenat vicari general de pastoral fins a l’any 1977 quan se’l nomenà vicari general de Cúria, càrrec que exercí fins al 1989. Des del 1984 al 1990 també formà part del Col·legi de Consultors. Del 1989 al 2003 fou jutge diocesà, delegat diocesà per al Patrimoni Cultural i rector de la parròquia de sant Salvador d’Horta de Girona. Cal remarcar que l’any 1995 va participar al Concili Provincial Tarraconense com a representant del Consell Presbiteral. Des del 2003, adscrit a la parròquia de sant Cugat de Salt.

La missa exequial tindrà lloc demà dimarts, 14 de gener, a les 12h, a l’església parroquial de sant Cugat de Salt.