Dimecres 01 d'abril de 2020

La Diòcesi de Girona no s'atura en temps de confinament pel coronavirus

Davant la crisi sanitària i les conseqüències socials de la pandèmia del Covid-19, l'Església continua oferint els seus serveis, en la mesura que són possibles. En aquest sentit, a la Diòcesi de Girona s'han posat en marxa diverses iniciatives per tal d'atendre les necessitats pastorals, espirituals, socials, assistencials, educatives i d'entreteniment ocasionades pel confinament. Aquest llistat s'anirà actualitzant. Si coneixeu alguna altra iniciativa, ens la podeu comunicar a través de l'adreça de correu comunicacio@bisbatgirona.cat.

• Reflexions des de les parròquies a les xarxes. Vídeos d’un minut elaborats per persones de les parròquies on expliquen com estan passant aquests dies de confinament i com s’alimenten espiritualment. Es publiquen cada dia a les xarxes socials del Bisbat de Girona i es poden trobar a través de l’etiqueta #BisbatGironaDesDeCasa. www.twitter.com/bisbatgirona, www.facebook.com/bisbatgirona i www.instagram.com/bisbatgirona.
  • Cerca d’ajudes per a la tasca social de Càritas. Càritas Diocesana de Girona ha posat a disposició un número de compte per poder rebre donatius i destinar-los a garantir la continuïtat de les mesures excepcionals que s’han posat en marxa per a les persones més vulnerables: ES29 2.100 0002 57 0201445404, i utilitzar el concepte COVID19. Es tracta de tirar endavant el lema de Càritas en aquest temps: El compromís no tanca.
  • Servei d'assistència religiosa als hospitals. L'equip de la pastoral de la salut encarregat del servei d'assistència religiosa als hospitals segueix oferint la seva tasca d'acompanyament espiritual i psicològic als malalts. S'hi pot contactar directament a cadascun dels centres hospitalaris, demanant per aquest servei.
  • Apadrinar un Avi 2.0. Seguint amb el programa Apadrina un Avi, el voluntariat jove de Càritas s’ha adaptat a les circumstàncies actuals i ha començat a enviar missatges de suport i acompanyament virtuals a la gent gran apadrinada que viu en residències.
  • Acompanyament psicològic i espiritual. El Centre d’Orientació Familiar (COF Mare de Déu dels Àngels) segueix oferint, de forma especial davant aquesta situació de confinament i angoixa per a molts, el seu servei d’acompanyament al dol, psicològic, espiritual.... S’hi pot contactar al telèfon 618 601 712 o al correu electrònic pastoralfamiliargirona@gmail.com.
  • Confecció de mascaretes. La Fraternitat de Santa Clara de Vilobí d’Onyar elabora mascaretes amb trossos de roba i vetes. Des de la comunitat, formada per onze germanes, les fan arribar a persones necessitades de la zona.
  • Homilies quaresmals. Durant la Quaresma, els capellans joves de la Diòcesi i el Bisbe ofereixen homilies dels diumenges i dies centrals de la Setmana Santa en vídeo. Ho publiquen al canal YouTube del Bisbat: www.youtube.com/bisbatgirona. També ho trobareu a les xarxes socials amb l'etiqueta #VideopíndolesQuaresma2020.
  • Celebracions online. Diversos rectors celebren, durant aquests dies, celebracions online, com la missa diària, adoració al Santíssim, viacrucis, etc. Ho retransmeten a través de les seves xarxes socials i pàgines web.
  • Catequesi i esplais online. Moltes parròquies mantenen la relació amb els infants i joves que participen a la catequesi, sigui a través de sessions online o bé a través de recursos enviats per correu electrònic o WhatsApp. Per altra banda, els esplais continuen la seva activitat a través de les xarxes socials i aplicacions de videotrucada.
  • Esglésies obertes per a la pregària. Diversos temples continuen amb les portes obertes per tal que qui ho desitgi pugui apropar-s'hi per a fer-hi una estona de pregària i de recolliment.

Al següent enllaç podreu fer un seguiment de les iniciatives que s'estan duent a terme a les diferents diòcesis de la Conferència Episcopal Espanyola: https://conferenciaepiscopal.es/accion-de-la-iglesia-frente-al-coronavirus/