Dilluns 05 d'octubre de 2020

Felicitació de la cúria diocesana al bisbe Francesc amb motiu del seu sant

Aquest passat divendres, 2 d'octubre, va tenir lloc la tradicional recepció de la cúria diocesana per l'onomàstica del bisbe Francesc, que se celebrava ahir diumenge, 4 d'octubre (sant Francesc d'Assís). "Gràcies, senyor bisbe, per la confiança que ens doneu en l'Església i en la fe en Jesucrist. Gràcies pel coratge que ens doneu en els moments en què estem més baixos". Aquestes van ser les paraules amb les quals el vicari general, Mn. Lluís Suñer, va felicitar el bisbe en nom de tots els membres de la cúria. Després de demanar "coratge per afrontar els reptes i dificultats" i de fer la petició a sant Francesc perquè "no ens deixi mai de la seva mà", va convidar als assistents a unir-se en la pregària "Beneïu al Creador".

A continuació, va intervenir el bisbe Francesc, qui després d'agrair la felicitació va explicar que si bé "durant el confinament van ser moments difícils per tots, alhora va ser ocasió per fer un "reset", per revisar la pròpia vida". En aquest sentit, va afirmar que va aprofitar aquest temps, entre altres coses, per anar pensant en la missió de cadascun dels departaments, grups i delegacions del bisbat. "Sense vosaltres seria impossible porta a terme la missió del bisbat", va afirmar, adreçant-se al personal de la cúria diocesana present a l'acte, i va admetre que està costant començar el curs: "Hi ha incerteses, i és per això que en aquests moments necessitem donar-nos conjuntament coratge, perquè el necessitem".

En relació amb les prioritats pastorals del nou curs, va ressaltar que "en aquests moments hem de donar importància a la pastoral de la senzillesa", i va afegir que "cal estar atents al dia a dia, perquè no sabem quina situació sanitària hi haurà l'endemà". També va fer algunes referències a sant Francesc d'Assís. "A mi m'ha impressionat sempre", va dir, i va destacar que aquest sant va ser clau per a la transició de l'edat mitjana al renaixement. "Va canviar l'Església fent-la més evangèlica", va manifestar, alhora que va afegir que "ha estat un dels homes que ha encarnat amb més força l'evangeli de Jesús". El bisbe va cloure les seves paraules demanant "que sant Francesc, amb el seu tarannà de senzillesa, pau i humilitat, ens ajudi a superar aquesta situació actual de crisi".