Divendres 23 d'octubre de 2020

El Consell Presbiteral planteja els reptes de les parròquies davant la pandèmia

La situació actual de la pandèmia de la COVID-19 va centrar la reunió telemàtica del Consell Presbiteral que va tenir lloc el passat dimarts 20 d’octubre. El bisbe Francesc va presidir la sessió, i en la seva intervenció va recordar les paraules que va adreçar als nous rectors durant l’acte de presa de possessió dels nous càrrecs parroquials. “En aquests moments de gran incertesa, en què es percep el descens de les persones que participen en les celebracions, juntament amb dificultats en l’evangelització, cal tenir ben present la importància de la pastoral de la senzillesa”, va explicar el bisbe, i ho va concretar subratllant que cal afrontar el dia a dia en la mesura de les possibilitats de cadascú, vivint-ho amb pau i serenor, sense cedir al neguit i al desànim. També va presentar les Prioritats Pastorals per al curs present.

A continuació, els membres del Consell Presbiteral van abordar la qüestió central de la convocatòria, posant sobre la taula els diferents reptes que planteja l'actual situació de la pandèmia pel que fa a l’atenció i acompanyament a les persones així com a les comunitats parroquials. En els següents punts de l'ordre del dia es va informar sobre la situació econòmica del bisbat i sobre les properes activitats i jornades, com el recés d’Advent per a preveres i diaques previst per al 24 de novembre, que anirà a càrrec de Mn. Salvador Bacardit, rector del Seminari de Barcelona, i el Dia del Seminari, que se celebrarà el 8 de desembre.