Dijous 05 de novembre de 2020

Més de la meitat dels ingressos del bisbat provenen de les aportacions dels fidels

Aquest diumenge 8 de novembre se celebra el Dia de l’Església Diocesana, altrament conegut com la jornada de Germanor. Amb la col·lecta que es duu a terme aquest dia, l’Església demana als fidels contribuir econòmicament en el sosteniment de l’activitat de la seva diòcesi. Les aportacions voluntàries són una peça clau perquè l’Església segueixi desenvolupant la seva tasca pastoral i social. És per això que el Bisbat de Girona presenta les xifres de la seva activitat corresponents a l’any 2019 -que es distribueixen en cinc àmbits principals-, així com l’estat d’ingressos i despeses. D’aquestes dades es desprèn que un 53% dels ingressos de la Diòcesi de Girona provenen de les aportacions directes o indirectes dels mateixos fidels a través de col·lectes i de la creueta a la Declaració de la Renda.

En la seva carta setmanal amb motiu de Germanor, el Bisbe de Girona, Francesc Pardo, assenyala que “com a Església, tenim la missió i el deure que la nostra generació escolti la Bona Notícia de Jesús Salvador i la pugui celebrar, viure, oferir i transformar-la en ajudes, companyia, educació i resposta a les diverses necessitats humanes”.

La Diòcesi de Girona en xifres / Memòria 2019

Quant a acció pastoral, es presenten les dades referents als recursos humans de què disposa la Diòcesi de Girona –128 preveres, 12 diaques permanents, 3 seminaristes, 43 laics amb nomenament per presidir celebracions, 610 catequistes, 434 religiosos i religioses de les diverses congregacions-, que atenen les 394 parròquies i el conjunt de l’activitat pastoral. L’acció celebrativa fa referència als sagraments i altres activitats en l’àmbit del culte i a les celebracions litúrgiques: 1.811 baptismes, 1.556 primeres comunions, 347 confirmacions, 424 matrimonis, 4.591 exèquies.

acció social s’inclouen les principals xifres de Càritas, el principal braç de l’acció social de l’Església catòlica: 50 centres distribuïts per tot el territori diocesà, 66 projectes i programes, 24.553 persones ateses, 56.236 persones beneficiades, 135 professionals i 2.758 voluntaris i voluntàries. El Bisbat de Girona, per altra banda, també compta amb programes específics de foment i gestió d’habitatge social, a través de dues entitats. En total s’ofereixen 630 habitatges protegits i 105 habitatges més per a persones majors de 65 anys al Centre Joan Suñer de Girona.

Per altra banda, per mitjà de la Fundació Esplai Girona-Mare de Déu del Mont i de l’escoltisme es promouen nombroses activitats en l’àmbit de l’educació en el lleure. En total es compta amb 7 cases de colònies i amb la participació de 7.820 infants i joves, així com 1.524 monitors i formadors. Finalment, també s’inclouen les dades referents als centres educatius (42 centres / 20.882 alumnes) i els centres assistencials i socials vinculats o dependents de la diòcesi o de congregacions i instituts religiosos (22 centres / 145.031 persones ateses).

Estat d’ingressos i despeses / Memòria 2019

D’altra banda, amb motiu de la Jornada de Germanor també es presenten les partides d’ingressos i despeses corresponents a l’exercici 2019.  A continuació us oferim les dades desglossades:

INGRESSOS 12.019.744,09 €

• Aportacions voluntàries dels fidels: 33,51%