Dimarts 28 de juny de 2022

Santa Coloma recupera l'Aplec de Sant Pere Cercada

Una quarantena de persones es van aplegar, aquest diumenge, 26 de juny, a Sant Pere Cercada (a uns deu quilòmetres del nucli urbà de Santa Coloma de Farners) amb motiu de la festa del patró de la parròquia, després d'un parell d'anys sense poder-se celebrar. La missa va ser presidida pel rector, Mn. Josep Casellas, i concelebrada pel rector emèrit, Mn. Ramon Alventosa. En acabat, els participants van compartir unes coques i begudes, per arrodonir la festa.

L’església parroquial de Sant Pere Cercada és una veritable joia del romànic selvatà. Va ser consagrada l’any 1245. Entre els segles XII i XV va ser un influent cenobi augustinià. Al Museu Diocesà de Girona s’hi conserva una bona part del retaule de Sant Pere, que decorava al nau central.

Fotografia: Ajuntament de Santa Coloma de Farners