Dilluns 09 de gener de 2023

Mn. Lluís Suñer en la missa funeral pel papa Benet: “Va ser un oient del Senyor ressuscitat”

“El papa Benet XVI va ser un oient del Senyor ressuscitat al llarg de la seva vida”, va dir  Mn. Lluís Suñer, administrador diocesà de Girona, en l’homilia de la missa funeral pel papa emèrit que va presidir dissabte a la catedral de Girona. Van concelebrar vint-i-cinc preveres diocesans -canonges i rectors de les parròquies de la ciutat i dels diferents arxiprestats- i van ser assistits per tres diaques. Nombrosos fidels van ocupar l’espai de la nau central del temple. La capella de música de la catedral acompanyà amb les seves veus la celebració.

Com havia indicat el papa alemany, les celebracions fúnebres han estat austeres i justes. Celebrants i fidels s’ha unit en la pregària encomanant al Pare l’ànima del qui fou diaca, preveres, bisbe, cardenal i Papa de l’Església catòlica fins que renuncià al pontificat, en una decisió amb pocs precedents.

L’homilia, es va centrar en tres paraules: Pensar, escoltar i viure.

- “Pensar en la mort a la que ens hi podem apropar des de nosaltres mateixos. Podem deixar que Jesús ens digui que és el que Ell espera de nosaltres. El papa Benet hi va pensar des de Crist”. Mn. Lluís recordà diversos punts del testament espiritual del Papa amb la petició que feia de pregàries per tal que el Senyor, “malgrat tots els meus pecats i mancances, m’aculli a l’estada eterna”.

- Escoltar. “Cal saber escoltar Crist. En Ell vivim, respirem, ens movem i som. És proper. És al nostre costat”. En aquest punt Mn. Lluís feia referència a l’evangeli proclamat, quan Marta manifesta la certesa de la resurrecció el darrer dia. I la resposta de Jesús es manifesta com la resurrecció i la vida, “Benet XVI va ser un creient del Senyor ressuscitat”, i recomanava que escoltem Jesús en els moments més difícils de les nostres vides.

- Viure. “Ens cal viure amb el Senyor, doncs és Ell qui ens fa caminar i descobrir on és la veritat, i la veritat té un nom: Jesucrist”. En aquest punt, Mn. Suñer va recollir unes paraules del Papa difunt, en la dedicació de la basílica de la Sagrada Família: “Crist és la roca sobre la que es fonamenta  la nostra fe”.

L'homilia finalitzava  amb un vot de confiança: “Jesús no és lluny de nosaltres. Està en nosaltres. En Ell vivim, respirem, ens movem i som. És proper. És al nostre costat”.

Descarregar l'homilia completa