Dimecres 19 d'abril de 2023

Sant Jordi a la llibreria diocesana Casa Carles de Girona

Aquest proper diumenge, 23 d'abril, la llibreria diocesana Casa Carles de Girona estarà oberta de les 10 del matí a les 3 de la tarda per celebrar la diada de Sant Jordi. Com sempre, hi trobareu un ampli ventall de llibres i les principals novetats en teologia, espiritualitat i religió en general. També hi podreu adquirir materials de suport per a les classes de religió, la catequesi i la litúrgia.

Trobareu la llibreria a la plaça del Vi, 2, de Girona. Per a consultes i peticions de llibres, podeu contactar-hi al 972 41 28 78 i a llibreria@bisbatgirona.cat.

Signatura de llibres:
10:30 h
 Àngel Rodríguez Vilagran (Festes i tradicions catalanes / 365 dies amb Maria / 1001 llegendes i mites de Catalunya)
12 h David Pagès i Cassú (Fe arrelada. Garba d'articles i entrevistes (1997-2022) / Baules. Cartes generacionals)

RECOMANACIONS DE LA LLIBRERIA DIOCESANA CASA CARLES (incloses al Full Parroquial del 23 d'abril)

ELS PORTAVEUS DE DÉU, d’Antoni Batista
Fragmenta Editorial

La propagació del missatge cristià és una de les campanyes de màrqueting més notables de la història de la humanitat. Si la voluntat de Jesús era eminentment comunicativa, tot apunta que els recursos de la moderna ciència de la comunicació ens poden ajudar a posar llum a un dels episodis iniciàtics més espectaculars de la cultura occidental. Amb les eines de la semiòtica, de l’anàlisi del discurs i de la teoria del periodisme, Antoni Batista s’acosta als textos bíblics i convida a reflexionar, sobre la relació entre els profetes i els evangelistes.

ESCOLES LAUDATO SI’, de Carles Armengol
Editorial Claret

En els darrers temps, l’escola ha anat adquirint un nou protagonisme en la proposta social de l’Església, posant de relleu el seu valor propi com a institució social i la importància de la seva missió instructiva i socialitzadora. Especialment amb el pontificat del papa Francesc, l’educació en general, i l’escola en particular, apareixen com a instruments indispensables per afrontar els grans reptes actuals que són de naturalesa sòcio-ecològica. L'encíclica Laudato si’ és un missatge d’una gran ressonància educativa i pot esdevenir motivació i inspiració per a una renovació i rellançament de l’escola.

FE ARRELADA. GARBA D’ARTICLES I ENTREVISTES (1997-2022), de David Pagès
Edicions MMV

Conté treballs breus d’una alta qualitat literària i entrevistes amb cristians i cristianes singulars i notablement remarcables. Tots els textos van lligats pel fil invisible de la llengua catalana i de la fe cristiana. Es parla de gent coneguda o admirada per l’autor, que comparteixen amb ell l’amor per la llengua i la fe en el misteri de Déu que s’ha revelat en Jesús de Natzaret. S’hi poden trobar, entre d’altres, entrevistes a preveres com Mn. Modest Prats, l’abat emèrit de Montserrat P. Josep Maria Soler o l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas.

AFERRATS AL PARADÍS. SETZE MANERES DE VIURE A LA NATURA, de David Vilaseca
Edicions Sidillà

Heus aquí setze maneres ben diferents de viure a la natura amb la natura. Setze personatges d’arreu del país que han triat viure en harmonia amb la natura. Alguns, perquè hi han trobat la identitat, d’altres purament per la bellesa, per l’espiritualitat, com a font d’inspiració artística, per salut, per viure d’una manera més senzilla i al ritme de les estacions, per poder estar amb els animals, per cultivar la terra… Personatges tots ells diversos i extraordinaris que tenen en comú el viure la natura d’una manera intensa i especial, i estimar-la.

LA BÍBLIA DE TOTS, de Pilarín Bayés
Estrella Polar

Pilarín Bayés posa tota la seva calidesa humana al servei d’una gran obra, la Bíblia. La Bíblia de tots està redactada amb l’assessorament de pedagogs especialitzats i d’experts biblistes que d’una manera atrevida i pensada pretenen provocar les preguntes dels més menuts.