bisbat de girona

Capella de S'Agaró
Capella de St. Pol

POLÍTICA I RELIGIÓ

Sembla que a casa nostra torna a renàixer el nacional catolicisme, de tan barrejada que està la política amb la religió, doncs la primera cerca i demana la col·laboració de la religió, inclús fa servir els seus símbols (marxa de torxes, reunions de pregària, dejunis, almoines solidàries, etc.). De manera que és evident que la política vol aprofitar-se de la religió per a assolir els seus fins, i naturalment per a sentir-se més acompanyada.

El rabí  argentí Abraham Skorka, amic del Papa Francesc, en una entrevista que li feren a Vida Nueva, a la pregunta: “Com diluir l’aliança entre el missatge nacionalista polític i el fonamentalisme religiós”. Va contestar: “La unió de la política i la religió és una unió molt perillosa. Tota política que utilitza factors o elements religiosos pot transformar-se en quelcom molt destructiu. No podem oblidar que el nazisme tenia també els seus elements religiosos. Era una religió fanàtica, que utilitzava, marxes, escenografies i tota una simbologia semblant a les que utilitzen les religions. Però sobre tot utilitzaven el fanatisme, que és una fe exacerbada, una fe en la qual no hi te cabuda el sentit comú, ni el diàleg” –només cal recordar els famosos referèndum “sí o sí” i “no és no”, que aquests últims anys hem escoltat en boca dels polítics- o el respecte pel proïsme, cosa que  la Bíblia anomena paganisme. I és que es poden utilitzar els símbols de distints credos i donar un missatge pagà”, com feu el nazisme i el feixisme, pels quals la vida dels altres no valia  res. “La visió cristiana –que el islam també accepta- és que cada ser humà ha de ser respectat”.

Els catalans, que mirant la nostra pròpia història sempre ens hem mogut entre el seny i la rauxa, seguint els criteris actuals de que les coses no són com són, sinó com nosaltres volem que siguin, els polítics se salten les lleis establertes, per comptes de treballar per a canviar-les. Les autoritats de tots canvien els símbols comuns, per d’altres parcials no aprovats per cap autoritat competent, i no s’accepten les sentències dels jutges, si no agraden, és clar...Ara que no ens podem refiar mai de les persones que se salten les lleis, perquè ells mateixos no permetran mai per mai que els seus subordinats les traspassin o desobeeixin, ni tampoc respectaran altres drets com ara l’objecció de consciència d’un metge de no voler practicar avortaments i altres objeccions. Però  ha d’imperar és el seny i s’ha de cercar per damunt de tot el bé comú i no el bé particular o de partit, promovent tot el que ens uneix i agermana i no el que ens divideix i separa.

PLATJA D’ARO.

El 26 de gener va morir Emili Carranza Roda, de 71 anys, que en pau descansi.

L’any 2019 vam atendre a la porta de la rectoria 146 pobres i transeünts. A la passada campanya de Nadal vam recollir en els coves una mica menys de menjar que l’any passat.

ECONOMIA PARROQUIAL (ANY 2019)

PLATJA  D’ARO

Despeses

Cera, full, vi, hòsties, flors............2.093,70 euros.

Repar. paleta,lampista,fuster......4.648,57 euros.

Assegurança, correus, com. banc....734,81 euros.

Aigua Llum, gas, tel................... 3.498,34 euros.

Neteja.........................................2.035,00 euros.

Col·laboradors…………………2.090,02 euros.

Càritas.........................................2.019,03 euros.

Catequesi i corals........................1.797,78 euros.

Fons Comú Diocesà................10.520,00 euros.

Sem,Fam,Caritas, Domund.......2.995,56 euros.         __________________________________

Total despeses..........................32.432,81euros.

Romanent el 31-12-2019.........11.344,25 euros.

Total........................................43.777,06 euros.

Ingressos

Cera...........................................3.515,95 euros.

Càritas i catequesi......................3.036,55 euros.

Col·lectes.................................22.930,00 euros.

Almoines sagraments....................7.731,62 euros.

Col·lecta de germanor.....................387,25 euros.

Seminari, Fam, Caritas, Domund  2.995,56 euros. _____________________________

Total ingressos......................... 40.596,93 euros.

Romanent al 31-12-2018...........3.180,13 euros.

Total.......................................... 43.777,06 euros.

A tots els que heu ajudat: Moltes gràcies!

INTENCIONS DE MISSES

(GENER DE 2020)

INTENCIONS DE MISSES

Dimecres 1. Pel Poble. Dissabte 4. MªDolors Genovés. Diumenge 5. Racca Luisa e Gianni. Immaculada de Vidal i Dif. Fam. Ayguavives Subirana. Josefina, Antoni i Cecília Miralles. Dilluns 6. Pel Poble. Diumenge 12. Mª Adela Subirana i Dif. Fam. Vidal Dalmases. Dolors i Joaquim. Dimarts 14. Pel Poble. Divendres 17. Lola Cuello. Dantis. Dissabte 18. Alfonsa García Civicos. Diumenge 19. Castell d’Aro. Pel Poble. Platja d’Aro. Pere Franquesa. Dilluns 20. Alfonsa García Civicos i Alfonso García. Divendres 24. Fusani Giovanna. Jesús Bosque Tabuenca. Dissabte 25. Dif. Fam. Jiménez-Cuesta. Diumenge 26. Fernando Rojas. Dilluns 27. Pere Serra i Dolors Tarré. Dimarts 28. Pel Poble. Dijous 30. Pel Poble. Divendres 31. Emili Carranza Roda. Dies 2, 6, 10, 11 i 29 binacions.

Despatx parroquial

A LA RECTORIA DE PLATJA D'ARO
Dilluns a les 18 i divendres de 19,30 a 20,30.

Altres esglésies

Església de Fenals d'Aro