Dijous 23 de novembre de 2017

Delegat

Mn. Joan Naspleda Arxer

Equip Diocesà

Sra. M. Antònia Clarà, secretària tècnica, inventari i conservació. Sr. Narcís Negre, revista Taüll

Finalitat i objectius

Les funcions pròpies de la Delegació episcopal per al Patrimoni Cultural són les següents:

*Vetllar per coneixement, inventari, conservació, restauració, valoració, custòdia, difusió i promoció dels béns culturals que l'Església diocesana ha creat i va creant en l'exercici de la seva missió.

*Informar a la Vicaria general dels projectes de reforma, adaptació i decoració que li siguin presentats.

*Fomentar les noves creacions per al culte i l'expressió de la fe, assessorant els responsables de les entitats de la diòcesi, contribuint així al diàleg entre la fe i la cultura.

*Animar la formació en aquest àmbit, per tal que el patromoni de l'Església sigui tingut en compte en el culte, la catequesi i el servei de la societat.

*Vetllar per tal que l'ús cultural dels temples respongui als criteris assenyalats en les orientacions eclesials i respecti el caràcter sagrat del lloc.

*Proposar criteris i condicions per al préstec dels béns culturals per a exposicions i per a la reproducció i comercialització dels mateixos, regulant la seva correcta utilització. També procurar que, en les mostres del patrimoni cultural s'hi posi de relleu la seva naturelesa i finalitat.

*Procurar que el patrimoni cultural de les esglésies i dels museus de la diòcesi, així com els fons arxivístics i bibliogràfics diocesans, disposin d'unes instal·lacions dignes i segures.

Estructura/organigrama

Delegat

Mn. Joan Naspleda

Museu Diocesà

Vegeu apartat pròpi anar-hi

Arxiu i Biblioteca diocesans

Vegeu apartat pròpi anar-hi

Comissió d'Art Sacre

Delegat per al Patrimoni Cultural, Delegat de Pastoral Litúrgica, Sra. M. Antònia Clara, Sra. M. Rosa Ferrer i Sr. Narcís Negre

Referències Legislació

-Decret, de 27 de gener de 2010, sobre les funcions de la Delegació Episcopal per al Patrimoni Cultural.

-Decret, de 27 de gener de 2010, de creació de la Comissió d'Art Sacre.

Organització Interdiocesana

Secretariat Interdiocesà per a la Custòdia i Promoció de l'Art Sacre a Catalunya (SICPAS).