Divendres 22 de setembre de 2017

Delegat

Mn. Esteve Sureda

Finalitat i objectius

A Càritas atenem les persones que per diveros motius es troben en situació o risc de pobresa, marginació i exclusió social, donant respostes a les necessitats més greus de la nostra societat, orientant l'assistència vers la promoció, aprofundint en les causes i promovent accions i solucions des dels diferents programes i serveis. Volem contribuir al desenvolupament de la persona així com a la promoció de la justícia social.

Estructura/organigrama

Jordi Serra

Conseller Diocesà

Organització Interdiocesana

Càritas Diocesana de Girona forma part de Càritas Catalunya juntament amb les Càritas Diocesanes de Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona, Solsona, Vic, Tortosa i Urgell.

www.caritasgirona.cat

Àrees d'Atenció

Acollida
Acollim les persones que s'adrecen a Càritas cercant ajut i els oferim acompanyament, orientació i informació, atenent les necessitats més bàsiques i intentant, sempre que sigui possible, que les respostes afavoreixin al màxim l'autonomia de les persones ateses. Procurem que aquestes persones accedeixin als serveis socials públics o a d'altres serveis de Càritas per ajudar-les a afrontar la situació en què es troben.

Aliments
Ajudem a cobrir necessitats puntuals i molt concretes d'alimentació i higiene, en coordinació amb els serveis socials públics i altres entitats socials. Entenem aquestes ajudes com un recurs de caràcter temporal i que forma part d'un pla de treball més ampli amb la persona o família

Habitatge
Oferim habitatge temporal a persones que es troben en situació de precarietat socioeconòmica extrema a través de 6 habitatges. Donem orientació i suport a persones que estan en procés d'execució hipotecària i participem activament en diferents iniciatives per fer efectiu el dret a l'habitatge.

Gent Gran
Volem pal·liar la solitud de les persones grans que viuen en soledat i sense recursos, a través de la participació de voluntariat i la coordinació amb altres entitats del territori. Es realitzen activitats d'acompanyament tant a domicilis com a residències, amb l'objectiu de millorar l'autoestima, el benestar i l'autonomia de les persones ateses. Alhora, treballem per fomentar la convivència entre generacions, posant en relació joves estudiants i persones grans que viuen en centres residencials.

Educació
Ens preocupem pels infants i adolescents que es troben en un entorn social, personal i/o cultural desfavorit i que tenen dificultats per seguir el ritme escolar que per edat i curs s'espera d'ells. Treballem amb ells els hàbits, les actituds, els coneixements i les habilitats que els ajudin a trencar el cercle d'exclusió, amb l'objectiu que la igualtat d'oportunitats de tots els infants i adolescents sigui una realitat cada vegada més propera.

Immigració
Contribuïm a fer possible els processos d'integració social, laboral i cultural d'aquelles persones que per un motiu o altre han hagut d'emigrar del seu país. Volem influir en la millora de les condicions legals, econòmiques i socials d'aquests col·lectius i en la sensibilització de la nostra societat, amb l'objectiu final d'aconseguir que tothom pugui participar en igualtat de drets i de responsabilitats.

Inserció laboral
Treballem per la inserció laboral de col·lectius amb especials dificultats d'integració social i laboral. Partim sempre d'una metodologia de treball que potencia els recursos propis de la persona per permetre la seva autonomia i implicació en la recerca activa de feina i la consolidació d'un lloc de treball.

Sensibilització
Donem a conèixer les situacions d'injustícia que trobem a la nostra societat, treballem per sensibilitzar la població envers aquesta realitat i per implicar la comunitat mitjançant la seva participació, col·laboració i compromís en la construcció d'una societat més justa i solidària. Alhora, acompanyem i oferim formació a les persones que volen treballar des de Càritas per la defensa dels drets de la persona. L'ajut a les persones en situació o risc d'exclusió s'ha de caracteritzar per ser una acció interpel·ladora i compromesa, realitzada amb amor, rigor i exigència.

1.642 voluntaris i 74 professionals contractats, juntament amb totes aquelles persones, entitats, empreses i administracions que confien en la nostra tasca i li donen suport, treballem plegats per construir una societat més justa, on les persones més febles esdevenen el centre de les nostres preocupacions i accions.

Volem transmetre valors de pau, de justícia i d'amor, necessaris per construir un món en què tots tinguem oportunitats per viure amb dignitat.

Moltes gràcies a tots i totes els que feu possible Càritas

Horari d'atenció al públic

De dilluns a dijous de 9 a 14 hores i de 16 a 18. Divendres de 8 a 15.
Horari d'estiu (15 juny a 15 setembre):
Matins de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

Vincles d'interès