Dijous 23 de novembre de 2017

Delegat

Sra. Pilar Pina i Espinosa

Equip Diocesà

Gna. Clara Fernández (clarissa), Srta. Pilar Pina (Operàries parroquials), Gma Maria Pons (Carmelita de la Caritat Vedruna), Gmna Rosa Reverter (Dominica de l'Anunciata), Gmà José Manuel Ruiz (F.S.C), Gna Empar Serneguet (RR. Sant Josep de Girona) i P. Jo

Estructura/organigrama

Testimonis Vida Consagrada /Any de la Vida Consagrada 2015

VIDA CONSAGRADA / INSTITUT SECULAR
Pilar Pina, operaria parroquial

1.- INSTITUT AL QUE PERTANYO.
Sóc membre d'un Institut Secular, l'Institut Secular Operàries Parroquials de Magdalena Aulina.
Magdalena Aulina, filla de Banyoles, l'any 1916 va iniciar amb senzillesa, en el seu barri, el que després seria reconegut i aprovat com a Institut Secular, en el 1962.

2.-A QUÈ EM DEDICO.
Pràcticament la meva vida l'he dedicat en el camp de la sanitat, tot i que he estat involucrada en la pastoral parroquial, en la catequesi, animació de la litúrgia, pastoral de la salut... i també en l'educació en el lleure amb infants i joves. Actualment dedico la major part de la jornada a la clínica Bofill, treballant i compartint en el món laboral.

3.- SENTIT DE LA V.C
Com a membre d'un Institut Secular visc la consagració mitjançant la professió dels Consells Evangèlics en el món. Immersa en les realitats de la societat del meu entorn, per ser llevat de saviesa divina i testimoni de la gràcia, buscant transfigurar el món des de dins, amb la força de les benaurances.

*****************

VIDA CONSAGRADA / VIDA DIACONAL
Gna Amparo Serneguet / Religioses de Sant Josep de Girona

1 INSTITUT
Pertayo a l'Instituto de Religioses de Sant Josep de Girona, fundat per María Gay i Tibau natural de Llagostera – aquí prop- en Girona l'any 1870.

2 AQUÉ EM DEDICO
Estic en una residencia d'avis a Girona, la residencia María Gay, dedicada a la cura de personas grans. El meu Institut es dedica a la cura de malalts, ge gran, així com atenció als que están sols, etc. El nostre ñema, que portem per tot el mon es "alleujar el dolor i sembrar la pau en els cors dels qui pateixen. I aixó des dels temps de la nostra Fundadora.

3 SENTIT DE LA VIDA CONSAGRADA
Per a mi, el sentit de la vida consagrada está molt clar, es tracta de viure la consagració a Déu, des d'una vida dedicada al servei dels altres enmig de la societat: en escoles, clíniques, residencies de gent gran, missions, barris… es tracta de "despertar el mon amb el nostre testimoni profètic", com va dir el cardenal Prefecte de la CIVCSVA, Joao Braz de Aviz, es a dir, dedicar-nos plenament i servir amb alegría a tots els que més ens necessiten.

4 REPTES ACTUALS DE LA VIDA CONSAGRADA
Crec, personalment, que el repte fonamental, ara per ara, es ser SIGNE viu de la presencia de Crist en el mon, sense nessesitat de parlar, amb la nostra vida, el nostre exemple, el nostre saber estar, el nostre servir amb alegría. Estic convençuda que la Vida Consagada es, per ella mateixa, tot un clam de com Déu estima i está pendent de tot el mon. I aixó s'ha de transmetre a través nostre.

***********

VIDA CONSAGRADA / VIDA CONTEMPLATIVA
Gna Clara Fernández /Orde de Germanes Pobres de Santa Clara

Sóc germana Clarissa. A casa treballo en el taller d'elaboració de pa eucarístic, a més de les tasques diàries.

Reptes de la Vida Consagrada

Un repte: Parteix de la realitat que la nostra cultura motiva i alimenta l'individualisme, i a la vida consagrada avui, ens toca ser testimoni d'acollida joiosa enmig de les dificultats quotidianes, on la diversitat humana no creï murs.

El segon, repte, el situo en l'esfera de la espiritualitat i la missió. Avui la nostra missió evangelitzadora, tant des de la dimensió contemplativa com apostòlica, ha de tenir un clar estil fratern; sense aferrar-nos a estructures o tradicions que responen a situacions històriques d'altres temps. Avui, ara, ens d'obrir-nos a «noves metes i dirigir-nos vers les noves fronteres del nostre mon », en paraules del papa Francesc: "vers les perifèries", tan personals, con fraternes, eclesials i socials...

Sentit de la vida Consagrada

Personalment m'agrada, parlar de l'esser de la Vida Consagrada. I aquest és, personalment crec: Assumir amb una consciència clara que vivim pel i per al Regne de Déu, tal com Jesús ens ho demana al seu evangeli: «ser bona notícia». I acceptar viure per aquest Regne implica comprometre'ns personalment «en ser constructores i constructors de la civilització de l'amor inspirada en la paraula, en la vida i en la donació plena de Crist, i basada en la justícia, la veritat i la llibertat a la que tota persona té dret.»

Horari d'atenció al públic

Dimarts de 10 a 12 h.