Dilluns 27 de març de 2017

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

informacióplus

1 - Què és la declaració de nul·litat del matrimoni?

El matrimoni vàlid és indissoluble per expressa voluntat de Jesucrist. És a dir, un matrimoni vàlidament celebrat només s'acaba o es dissol quan mor un dels cònjuges. Això significa que a l'Església no existeix el divorci i que tampoc no anul·la matrimonis. El que si pot fer l'Església, en certs casos, es "declarar la nul·litat" del matrimoni. La declaració de nul·litat d'un matrimoni només pot donar-se després d'un estudi o procés en el que s'estableix que mai no es va contreure un matrimoni vàlid. Per arribar a aquesta conclusió s'ha de provar l'existència de greus motius que van fer nul aquell matrimoni des del moment de la seva celebració. Aquests greus motius o causes estan assenyalats en el Codi de Dret Canònic. S'ha de tenir en compte que, si un matrimoni és contret vàlidament, llavors serà un matrimoni vàlid per sempre, malgrat les moltes dificultats que pugui travessar al llarg de la vida de la parella. Però si un matrimoni fou contret d'una forma invàlida o per persones que no eren capaces de prestar consentiment matrimonial, aquell matrimoni serà sempre invàlid. És important dir que el matrimoni gaudeix del favor del Dret, això significa que un matrimoni canònic sempre serà tingut per vàlid llevat de que es provi el contrari. Aquesta comprovació és a mans dels tribunals eclesiàstics.

Anar al lloc web

2 - Puc parlar amb el Sr. Bisbe?

Per concertar una entrevista amb el Sr. Bisbe cal que us poseu en contacte amb el seu secretari particular, trucant a les oficines de la Cúria, telèfon 972 41 27 20, de dilluns a divendres de 10 a 13,30 h., o bé enviant un correu electrònic a l'adreça secretaribisbe@bisbatgirona.cat

Anar al lloc web

3 - On puc trobar informació sobre els meus avantpassats?

A l'Arxiu Diocesà, on es conserven els llibres de més de 100 anys de Baptismes, Matrimonis i Defuncions de les parròquies de la Diòcesi. Podeu consultar aquests llibres dirigint-vos a l'Arxiu Diocesà, Pujada Sant Martí, 12, de Girona, telèfon 972 48 73 46, de dimarts a dijous de 10 a 14 h. i de dilluns a dijous de 16 a 20 h. Per més informació visiteu el seu web www.arxiuadg.org

Anar al lloc web

4 - Què necessitem i quins papers hem de preparar pel nostre casament?

Heu d'acudir al Rector de la parròquia on resideix un dels membres de la parella i en una primera entrevista el mossèn us informarà i orientarà sobre els passos a seguir. Podeu buscar els horaris de despatx i el número de telèfon al cercador de parròquies.

Anar al lloc web

5 - Què hem de fer per batejar el nostre fill?

Us heu de dirigir a la parròquia del lloc on residiu, que és el lloc propi del baptisme. Allà us informaran de tot el que fa referència al sagrament del baptisme. Podeu buscar els horaris de despatx i el número de telèfon al cercador de parròquies.

Anar al lloc web

6 -Com puc saber el dia que es celebra un sant?

Consulteu el santoral, on podeu fer cerques per noms i per dates, en el següent enllaç