bisbat de girona
imatge fons top

Consell Episcopal

El Consell Episcopal és el màxim òrgan de govern del Bisbat de Girona. Està format pel Bisbe, el Vicari general, el Provicari general i els vicaris episcopals.

Bisbe

Mons. Francesc Pardo i Artigas

En conformitat amb el cànon 381 del Codi de Dret Canònic li competeix tota la potestat ordinària, pròpia i immediata per a l'exercici del seu ministeri pastoral a la diòcesi de Girona i, d'acord amb el cànon 393, la representa en tots els seus afers jurídics.

bisbe@bisbatgirona.cat

Vicari general

Mn. Lluís Suñer i Roca

Té potestat ordinària i executiva a tota la diòcesi. És el moderador de la Cúria. Té cura especial del seguiment dels diaques permanents i de les Delegacions episcopals de Diàleg Interreligiós, Ecumenisme, Ensenyament i Secretariat de l'Escola Cristiana, Missions i Obres Missionals Pontifícies, Mitjans de Comunicació Social, Pastoral Penitenciària, Salut, Trànsit i Vida Consagrada.

vicarigral@bisbatgirona.cat

Provicari general

Mn. Joaquim Giol i Aymerich

Té potestat ordinària i executiva a tota la diòcesi. És responsable de l'economia diocesana i d'adequar-la, juntament amb la de les parròquies, a les normatives eclesiàstiques i civils vigents. Té cura especial del patrimoni immobiliari, de les Delegacions episcopals de Migracions i del Patrimoni Cultural; de la gestió de la Catedral de Girona; de l'edifici i l'economia del Seminari diocesà i del "Casal bisbe Cartañà"; de la Fundació Sant Martí de Girona, la Fundació bisbe Lorenzana i el Patronat de Santa Creu de la Selva. Alhora vetlla pel patrimoni dels monestirs que requereixen la cura del bisbe diocesà.

provicarigral@bisbatgirona.cat

Mn. Esteve Sureda i Villar

És responsable de Càritas diocesana i de l'orientació de la Pastoral social. També fa el seguiment de la Delegació episcopal de Pastoral Familiar i el Centre d'Orientació Familiar, i la direcció espiritual dels seminaristes del Seminari diocesà.

vicaripastoralsocial@bisbatgirona.cat

Mn. Joan M. Amich i Raurich

És responsable de la coordinació de la dimensió de la formació, comptant amb l'Institut Superior de Ciències Religioses de Girona. També té cura de les Delegacions episcopals del Catecumenat i Catequesi. I de la formació acadèmica dels qui es preparen pel diaconat, els ministeris laïcals i altres serveis eclesials de les parròquies, i dels qui han d'exercir una missió docent.

vicariformacio@bisbatgirona.cat

Mn. Jordi Font i Plana

És responsable del Seminari diocesà i dels candidats al diaconat permanent. També té cura de l'apostolat laïcal, amb l'ajuda d'un coordinador dels moviments d'apostolat seglar; el seguiment de la Fundació Mare de Déu del Mont i de la Fundació Sant Jordi de la Demarcació diocesana d'escoltisme de Girona; i de les delegacions episcopals de Joves, Pastoral Litúrgica, Pastoral Obrera, Pastoral Vocacional, Pastoral Universitària, Santuaris i Pelegrinatges i Turisme.

seminaridiocesa@bisbatgirona.cat

imatge fons bottom