Cancelleria i Secretaria General
La principal responsabilitat de la cancelleria és de caràcter jurídic, donant fe de tots els tràmits, expedients i nomenaments. Des de la secretaria general s’assumeixen les funcions de l'organització de la cúria diocesana.
Tasques de la cancelleria
- Autenticació de signatures i còpies de documents.
- Atenció dels assumptes matrimonials administratius.
- Tramitació dels expedients de:
a) Notes marginals i correccions de partides.
b) Aprovació d'estatuts i erecció d'associacions i fundacions, i la seva inscripció en el registre d'entitats religioses del Ministeri de Justícia.
c) Capelles privades i oratoris.
d) Abandó de l'Església Catòlica.
- Secretaria del Consell Pastoral diocesà.
- Gestió de la Biblioteca de la Cúria.
- Seguiment dels temes de protecció de dades personals i de la vigilància de la salut dels treballadors i prevenció de riscos laborals.
- Gestió de l'arxiu general i de l'arxiu secret de la Cúria.
- Registre dels catecúmens i tramitació dels expedients.
- Llicències ministerials.
- Expedients de ministeris i ordenacions.
- Nomenaments.
- Redacció i comunicació dels decrets i documents oficials.
- Emissió de certificats.
Tasques de la secretaria general
- Registre d'entrada de documents. Es tracta d'un registre general on cal que tots els organismes de la Cúria hi passin els documents que reben o envien en la gestió dels assumptes i expedients.
- Registre d'expedients. S'obre un expedient per cada assumpte que s'està tractant a la Cúria.
- Tramesa de convocatòries i comunicacions, i redacció de les actes i comunicats de reunions de consells i organismes diocesans.
- Autoritzacions.
- Enviar al seu destí documents oficials: convenis, contractes, notificacions, comunicacions de resolucions, i en general, els que corresponguin als expedients en tràmit.
- Tramesa de documentació dirigida a la Conferència Episcopal Tarraconense, Conferència Episcopal Espanyola i Santa Seu.
- Confecció de l'estadística anual destinada a la Santa Seu i d'altres estadístiques i bases de dades que facilitin la informació necessària per a l'acció del govern diocesà.
- Atenció a l'administració i les gestions de caràcter general de la Cúria.
- Gestió de les trameses diocesanes i de l'adreça de correu electrònic general: bisbatgirona@bisbatgirona.cat