Acció social

El Concili Vaticà II, en el pròleg de la Gaudiun et Spes, ens diu que "el goig i l'esperança, el plor i l'angoixa de l'home contemporani, sobretot els dels pobres i de tota mena d'afligits, són el goig i l'esperança, plor i angoixa dels deixebles de Crist, i no hi ha res de verament humà que no ressoni en el seu cor. " (GS 1) Per això, tot allò que afecta a la vida de cada home i dona d'aquest món és motiu d'interès, preocupació i responsabilitat del cristià.
El papa Francesc ens recorda en la seva exhortació Evangelii Gaudium que cal viure "l'Evangeli de la fraternitat i la justícia! La Paraula de Déu ensenya que en el germà hi ha la permanent prolongació de l'Encarnació per a cadascun de nosaltres. El servei de la caritat és també una dimensió constitutiva de la missió de l'Església i expressió irrenunciable de la seva pròpia essència».

Entitats diocesanes d'acció social

Càritas Diocesana de Girona

La missió de Càritas en l'acció social és la d'obrir nous canals per la vivència de l'amor fratern i de la solidaritat social, fent créixer a tota la comunitat la consciència de la injustícia i del patiment humà, desenvolupant projectes d'acció concrets que afrontin els problemes des de l'arrel que els produeix.
Una de les finalitats de Càritas és denunciar les situacions d'injustícia i desenvolupar accions de sensibilització al conjunt de la societat a favor de la lluita pels més desfavorits, intentant que societat i administracions no tanquin els ulls i es comprometin en les situacions de desigualtat social i pobresa. Dins d'aquest marc, cal destacar les campanyes institucionals, que des de ja fa temps, Càritas impulsa amb el triple objectiu d'informar, denunciar i sensibilitzar.

Pujada de la Mercè 8,
17004 Girona
Fax 972 22 62 37

www.caritasgirona.cat
caritas@caritasgirona.cat

Fe i Llum

Colònies adreçades a persones amb diversitat funcional.

Cra. Sant Feliu, 40
17004 Girona.
laivar2001@terra.es

Equip Diocesà: Cristina Milla, Montse Oller, Nohemí Paniello, Coralí Pujol, Rosalia Vargas, Roser Vargas i Montserrat Xutclà.

Fraternitat Cristiana de Persones amb Discapacitat

La Fraternitat Cristiana de Persones amb Discapacitat de Girona és una associació sense ànim de lucre, vinculada al Bisbat de Girona, la missió de la qual és potenciar el creixement de la persona amb discapacitat i el seu desenvolupament integral a través d'activitats i vivències compartides, i treballar per una societat més igualitària. Aquest any 2016 ha celebrat el seu 50è aniversari.
La Fràter (Fraternitat Cristiana de Persones amb Discapacitat) de Girona ha posat en marxa el projecte de convertir la casa de colònies de Sant Feliu de Pallerols que utilitzen l'estiu per fer-hi les seves convivències en un lloc obert a altres entitats amb les mateixes problemàtiques.
El passat dissabte 17 de setembre de 2016 es va portar a terme una primera trobada convocada per la Frater en la que hi van participar MIFAS, Fundació Esplai Girona, Associació de discapacitats de les comarques de Girona, llar Oxalis i CATFORALL. S'espera que en properes convocatòries s'hi sumaran altres entitats per aportar la seva experiència i les seves necessitats.
L'habitatge és adaptat a les necessitats de les persones amb discapacitat i amb l'ampliació i millora preveu arribar a tres mil persones.

Roma, 1
17500 Girona
Tel. 654 61 92 61 / 630 47 57 92
jvcordonet@gmail.com
parroquiasantnarcis@gmail.com
fraterdegirona@gmail.com

Facebook: frater.girona
Twitter: @fraterdegirona
Instagram: @fraterdegirona
web: www.fraterdegirona.org

Sr. Joan Vicenç Cordonet, president.
Mn. Benet Galí, consiliari
Sr. Enrique Pérez, director de projectes

Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes

Organitza cada any la Peregrinació de l'Esperança a aquest santuari marià.

Casal "Bisbe Cartañà"
Antic Roca, 38
17003 Girona

Sra. Anna Coll, presidenta.
Mn. Joan Baburés, consiliari.
Sr. Carles Cullell, secretari.
Sra. Dolors Masferrer, administradora

www.hospitalitatgirona.org

Mans Unides

Mans Unides és una ONG de voluntaris que lluita per eradicar la fam i la pobresa en el món. Les nostres dues línies de treball són finançar projectes de desenvolupament al sud i sensibilitzar la població al nostre país.

La Salle, 19, 2n. 2a
Tel/Fax 972 20 05 25
17002 Girona

Horari: dilluns a dijous d'11 a 13 h.

Sr. Joan M. Palahí i Fàbregas, Delegat
Mn. Jesús Calm, Consiliari

www.mansunides.org
girona@mansunides.org

Missions i Obres Missionals PP.

Donar suport a l'activitat missionera dels missioners gironins.
Promoure la conciència missionera
Ajudar-los a portar endavant el seu treball d'evngelització i la promoció dels pobles; amb aportacions materials, pregàries i persones.

Plaça del Vi, 2
17004 Girona