Fundacions

• Fundació Esplai Girona - Mare de Déu del Mont
    Educació en el lleure

Fundació Esplai Girona - Mare de Déu del Mont

La Fundació Esplai Girona – Mare de Déu del Mont és una entitat educativa creada l'any 1999 dins de la diòcesi de Girona. L'activitat que desenvolupa es va iniciar l'any 1957; en aquell moment prenia altres noms: Servei de Casals, Servei de Colònies de Vacances... L'any 1974 es va reconèixer l'escola de formació de monitors.

Per dur a terme els seus objectius, la Fundació Esplai Girona, compta amb tres seccions, que treballen diferents camps en l'educació en l'esplai:

. Escola de l'Esplai
    · Coordinació de Centres d'Esplai
    · Servei de Cases de Colònies

Les finalitats de la Fundació Pia Autònoma Esplai Girona – Mare de Déu del Mont són:

- Promoure, des d'una visió cristiana, l'educació en el temps lliure, l'associacionisme i el voluntariat.

- Fomentar la participació d'infants, adolescents i joves en els Centres d'Esplai.

- Ser present en la societat a través de l'educació en el lleure promovent la participació, l'animació cívica, l'educació ambiental, el respecte a la diversitat, l'educació per la pau i l'educació social.

- Prioritzar l'atenció a la infància i a la joventut, especialment a les persones més necessitades.

- Promoure la integració de persones discapacitades dins dels grups d'esplai.

- Vetllar per l'acceptació, dins de les nostres entitats, de les persones d'altres cultures i ambients.

- Donar suport als Centres d'Esplai i a altres entitats i moviments per al desenvolupament de les seves activitats educatives i socials

- Impulsar la millora de les cases de colònies per tal d'oferir un servei de qualitats als grups i a les entitats, per tal que puguin desenvolupar-hi les seves activitats socials, cíviques i educatives.

- Vetllar per la formació dels educadors i educadores en el lleure, essent un servei obert a la societat, donant prioritat als Centres d'Esplai de la Coordinació de Centres.

Fax 972 24 93 26

Horari de dilluns a divendres, de 10 a 13 h. i de 16 a 20 h.

Escola de l'Esplai
    escolaesplai@fundacioesplaigirona.org

fundacio@fundacioesplaigirona.org
    www.fundacioesplaigirona.org

Escola de l'Esplai

escolaesplai@fundacioesplaigirona.org

Horari d'atenció

Horari de dilluns a divendres, de 10 a 13 h. i de 16 a 20 h.

• Fundació Sant Jordi de la Demarcació Diocesana d'Escoltisme de Girona
    Educació en el lleure

És una pia fundació autònoma, que està al servei i vol promoure l'educació integral dels infants, adolescents i joves de Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de la Demarcació de Girona. L'objectiu de la fundació és l'educació d'aquests nois i noies com a ciutadans responsables i cristians conscients, seguint els principis i el mètode escolta fundat per Lord Baden-Powell.

Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de la Demarcació de Girona estan reconegut a la diòcesi, des del 12 d'agost de 1974, com a membres de l'Associació de Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya, i que té la qualitat d'Associació com a moviment d'Església reconegut a cadascuna de les diòcesis de Catalunya pel Bisbe respectiu, i que compta amb el vist-i-plau de la Conferència Episcopal Tarraconense, en data 22/2/1984.

La Fundació Sant Jordi de la Demarcació Diocesana d'Escoltisme de Girona, és una Fundació sense ànim de lucre, erigida el 28 de juliol de 1998 pel Bisbe de Girona, amb personalitat jurídica i capacitat plena d'obrar i que es regeix per la legislació canònica, pels acords entre la Santa Seu i l'Estat Espanyol de 3 de gener de 1979 i també per la normativa de l'Estat Espanyol i de la Generalitat de Catalunya que li siguin d'aplicació.

Domicili:
    Casal "Bisbe Cartañà"
    Antic Roca, 38
    17003 Girona

• Fundació Sant Martí de Girona
    Gestió del patrimoni

La Pia fundació autònoma Sant Martí de Girona fou creada pel Bisbe Carles Soler i Perdigó el dia 17 d'octubre de 2005. La Fundació té com a objectiu la protecció, promoció, gestió, restauració, conservació, manteniment i explotació dels béns immobles del Bisbat de Girona que el Bisbat li encarregui.

En la seva activitat la Fundació haurà de sotmetre els seus projectes, d'acord amb el Dret Canònic, al Col·legi de Consultors i al Consell d'Assumptes Econòmics.

El fundador és el Bisbe de Girona.
    Són membres nats del Patronat:
    El Vicari General, que n'és president, el Provicari General i l'Ecònom, que n'és vicepresident.
    Els altres patrons, nomenats per l'Ordinari Diocesà, ho seran per un període de cinc anys, renovables.

A més de la gestió dels béns que el Bisbat li encarregui, s'ha demanat a la Fundació que acabi el catàleg de propietats i que comprovi que la seva inscripció al registre de la propietat és correcte.

El Bisbat conservarà la propietat dels béns que encomani a la Fundació i, per tant, serà el receptor dels beneficis que la seva gestió produeixi.

En cas que es liquidés la Fundació, els béns restants, si n'hi haguessin, passarien al Bisbat.

Carme, 63, 1r, esq.
    17004 Girona
    fsantmarti@fsantmarti.cat

Horari: de dilluns a dijous de 9 a 16 i divendres de 9 a 14 h. A l'estiu (23 juny al 31 agost): de dilluns a divendres de 9 a 14 h.

Patronat:
    Vicari general
    Econòm diocesà
    Sr. Joaquim Rabaseda
    Sr. Genís Sastregener
    Sr. Lluís Valls
    Sr. Joan Xifra
    Mn. Joaquim Giol
    Oficials: sres. Rosanna Álvarez de Quevedo, Eva Bonavia i Anna Cuyàs

• Fundació del Monestir de Sant Daniel
    Gestió del patrimoni

Carrer de les Monges, 2
    17007 Girona

Patrones vitalícies: cinc membres de la comunitat religiosa.
    Patrons per raó del càrrec: Bisbat de Girona, abat del monestir de Montserrat, provicari general, pare visitador del monestir de Sant Daniel i ecònom diocesà.
    Patrons ordinaris: Srs. Martí Ferrer, Marta Franch, Oriol Sarasa i Núria Tura.

• Fundació Mare de Déu de la Misericòrdia. Canet de Mar

Pati de l'Església, 17