Dilluns 05 de juliol de 2010

Inaugurat el nou disseny del web diocesà

Aquest matí, en el decurs d’un acte presidit pel bisbe, Mons. Francesc Pardo, ha estat presentat el nou disseny del web del Bisbat de Girona, realitzat per l’empresa gironina GNA Serveis Telemàtics. L’acte ha tingut lloc al Casal Bisbe Cartañà de Girona. D’aquesta manera s’actualitza el disseny fins ara vigent, que datava de l’any 2003, el qual ja havia modificat l’original de 1996. Girona va ser la primera diòcesi catalana a disposar d’un web diocesà.
La representant de l’empresa encarregada d’aquest actualització n’ha explicat les característiques. Ha afirmat que “deixa de ser un espai purament presencial i informatiu per donar pas a un nou website participatiu i comunicatiu, un lloc de referència en el seu àmbit”, amb un primer impacte visual que mostra tota la informació d’interès, amb una estructura entenedora i una navegació clara i intuïtiva. Es tracta d’un web totalment administrable, que permet accedir als diferents departaments del Bisbat, parròquies, delegacions, catedral, etc. També hi ha una facilitat d’indexar continguts i de participació dels usuaris. Igualment hi figuren mapes del territori diocesà, dels arxiprestats i de cada parròquia. Hi ha informació dels horaris de misses i eines de participació, entre les quals destaca l’Espai jove.
En la presentació també hi ha intervingut el Delegat episcopal de Mitjans de Comunicació, Mn. Josep Casellas, que s’ha referit a la història de la voluntat de la diòcesi de disposar de diferents eines de comunicació, des de les més tradicionals, com ara la premsa i la ràdio, fins al web, que ha esdevingut un mitjà de comunicació actiu i vital, passant per la televisió. El programa televisiu Camí de Vida, que produeix la Delegació, es pot seguit a través del web. També s’hi pot escoltar el programa de ràdio diocesà Església Viva. El Delegat ha dit que en els seus catorze anys d’existència aquest web ja ha experimentat dues renovacions. També ha donat les gràcies als membres de la Delegació que han participat en aquesta actualització.
El bisbe de Girona, en la seva intervenció de cloenda de l’acte de presentació ha destacat, precisament, el treball en xarxa i participatiu de les diferents delegacions episcopals i ha assenyalat que, si ara fa catorze anys es va obrir una finestreta amb el primer web i, fa set anys, va esdevenir finestral amb la primera actualització, ara és una porta oberta per a tots els que tenen la voluntat d’escoltar la bona notícia de Jesús. També ha donat les gràcies a les persones que han treballat per fer possible aquesta actualització, que ajudarà a oferir respostes a les qüestions que tantes persones formulen.