Dimarts 06 de juliol de 2010

Unes 1.400 famílies es beneficiaran cada mes dels Centres de Distribució d’Aliments

Quan estiguin tots en funcionament, els sis Centres de Distribució d’Aliments “beneficiaran unes 1.400 famílies”, va anunciar el bisbe Francesc en el transcurs de l’acte de presentació del conveni que, amb vista a tirar endavant aquest projecte, han formalitzat Càritas Diocesana, la Fundació del Banc dels Aliments de Girona, l’Obra Social de Caixa de Girona, la Diputació de Girona i la Generalitat de Catalunya (Departament d’Acció Social i Ciutadania) i que va tenir lloc el 5 de juliol a la Diputació. Des del novembre passat ja està en funcionament el Centre de Distribució d’Aliments (CDA) de Girona i, més recentment, s’ha obert el de Palamós. Properament s’obriran quatre nous centres: a Figueres, Salt, Lloret de Mar i Olot.
Dolors Juliol, de l’àrea Acollida i Assistència de Càritas Diocesana de Girona, afirma, en un article que publica a la revista El Senyal (juliol-agost) que els Centres de Distribució d’Aliments “actualitzen i milloren l’actual sistema d’entrega d’aliments”. Explica que “per poder accedir als CDA, cal una valoració prèvia dels serveis socials o Càritas i, en cas que la situació econòmica de la família estigui dins els barems econòmics fixats en el projecte, es dóna cita per anar a buscar la ‘cistella bàsica’ cada quinze dies i durant un període de tres mesos”. Destaca, d’aquest projecte, “la corresponsabilitat de les famílies beneficiàries” i també el seu caràcter promocional, que es concreta en el fet que: “s’impartiran tallers d’economia domèstica i organització de la llar”