Dilluns 08 de novembre de 2010

Els joves amb el Papa

Més de 1000 joves de tots els bisbats catalans es van aplegar ahir al voltant de la Sagrada Família per participar de la dedicació d’aquest temple com a Basílica, fer costat al Sant Pare i preparar-se de cara la propera Jornada Mundial de la Joventut de l’estiu vinent a Madrid.

Equipats amb un fulard utilitzat a l’Aplec de l’Esperit, una xapa i encapçalats per una pancarta on deia «Som-hi a la JMJ» els joves de les diòcesis catalanes van participar amb entusiasme i alegria d’un dia realment històric per al nostre país. Tot i haver matinat, els joves no van perdre el somriure i van amenitzar les hores d’espera amb cants i frases com “aquesta és la joventut del Papa!”. Un dia de comunió fraternal entre els joves vinguts dels diferents indrets de Catalunya i una oportunitat per a celebrar i manifestar que la fe també és jove i viva.

Entre les paraules que el Sant Pare va dirigir als fidels durant la seva homilia destaca la
importància de la tasca d’Antoni Gaudí qui sense ell el dia d’ahir no hagués estat possible. «Ell va fer una de les grans tasques d’avui dia: superar l’escissió entre consciència humana i consciència cristiana, entre l’existència en aquest món temporal i una obertura a una vida eterna, entre la bellesa de les coses i Déu com a bellesa», va elogiar.

Després de la celebració de l’eucaristia i la dedicació del Temple, el Papa es va dirigir a la Façana del Naixement per a resar l’Àngelus, però abans va adreçar especialment unes paraules a tots els joves aplegats al seu davant. El Papa va recordar l’exemple de vida lliurada al Senyor de Maria Bàrbara de la Santíssima Trinitat, fundadora de la Congregació del Cor de Maria, esperant que el seu model «susciti en molts el desig d’entregar per complet la seva vida a Déu i al servei generós dels germans». El Sant Pare va transmetre el seu goig per haver dedicat aquest temple que fa referència a Jesús però també a Josep i Maria, qui ens ha transmès «el valor primordial del matrimoni i la família».

Un cop finalitzada la cerimònia de dedicació, els joves del SIJ es van encaminar cap al col•legi marista del Passeig Sant Joan de Barcelona per dinar plegats i presentar d’una manera conjunta i oficial la Jornada Mundial de la Joventut de l’estiu vinent a Madrid, del 16 al 21 d’agost de 2011 a tots els joves catalans.

Una trobada conduïda per Mn. Jordi Callejón, delegat de joventut de Girona amb
l’acompanyament musical del marista Toni Torrelles i Sergi Pàmies i el testimoni de 7 de joves que van ajudar a portar el fil conductor de la trobada. Després d’escalfar motors cantant i ballant l’himne de l’Aplec de l’Esperit de Terrassa, la primera part de la dinàmica es va centrar en agrair la visita del Sant Pare a Barcelona i una jove de Barcelona va explicar com havia viscut la celebració del matí i la visita del Sant Pare. Les paraules del Sant Pare adreçades als joves en nombroses ocasions també va ser protagonistes de la tarda acompanyat de la lectura de la Carta de Sant Pau als Cristians de Colosses d’on s’extreu el lema de la Jornada Mundial de la Joventut, «Edificats i arrelats en Crist, ferms en la fe».

La segona part de la trobada amb els joves es va centrar en la tasca del SIJ i les activitats que es duen a terme com l’Aplec de l’Esperit, el Recés d’Advent o la setmana a Taizé, entre d’altres.
Tot i això com introducció d’una altra activitat que es realitza de manera conjunta com és la JMJ.
A través de la projecció de vídeos, testimonis d’experiències viscudes a les Jornades Mundials, i la música de fons, es va explicar què és una Jornada Mundial de la Joventut i la importància de participar com a voluntaris o famílies acollidores durant els dies previs a la JMJ, de l’11 al 15 d’agost de 2011. Els joves van conèixer per sobre que els dies d’acollida s’estructuraran en dies a les parròquies, el dia a Barcelona i el dia viscut amb tota la Diòcesi.

Durant aquests Dies d’Acollida Previs (DAP) a la Jornada Mundial, els joves vinguts d’arreu del món compartiran uns dies la seva fe i cultura amb els joves de casa nostra. Una preparació, que tal i com demana el Sant Pare, ha de ser intensa juntament amb els nostres bisbes, sacerdots i responsables de la pastoral juvenil a les nostres diòcesis. Tota la informació relacionada amb els DAP i la JMJ es pot anar trobant als webs de cada Delegació de Joventut dels bisbats catalans i a la pàgina web del SIJ (www.jovesij.com).

Finalment, en el seu missatge de comiat a l’aeroport del Prat, minuts abans d’agafar el vol de retorn a Roma, el Sant Pare va donar la seva benedicció afegint aquestes paraules: «Us beneeixo en el nom del Senyor. Amb la seva ajuda, ens veurem a Madrid, l’any vinent, per a celebrar la Jornada Mundial de la Joventut».

Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya i Balears Barcelona, 8 de novembre de 2010