Dimarts 16 de novembre de 2010

S'han celebrat les IV Jornades Interdiocesanes de Catequesi

La nostra diòcesi va acollir els darrers dies 12 al 14 les IV Jornades Interdiocesanes de Catequesi, amb participació de tres centenars de catequistes procedents de les diòcesis catalanes i de les Balears aplegats en sessions de treball a Santa Susanna i celebració de l’Eucaristia dominical a la parròquia de Malgrat de Mar. L’organització va anar a càrrec del Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC). El lema d’aquestes Jornades era: “Esdevenir cristians. Instruïts per la Paraula, renovats pels Sagraments”.
Mons. Xavier Salinas, bisbe de Tortosa i encarregat per la Conferència Episcopal Tarraconense per a la Catequesi va obrir les Jornades, remarcant el paper insubstituïble de la Catequesi i dels catequistes en el procés de la iniciació cristiana.
En el decurs de les Jornades van intervenir, Mn. Lluís Arín, Mn. Antoni Elvira, delegat de Catequesi del Bisbat d’Urgell i Mons. Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona, Mn. Enric Termes, delegat de Catequesi de Barcelona i Mn. Xavier Morell, delegat de Catequesi de l’Arquebisbat de Tarragona i per part de la nostra diòcesi van intervenir Mn. Joan Amich, que va exposar la seva ponència “Caminar al pas de l’Any Litúrgic, seguint les guies didàctiques del catecisme Jesús és el Senyor, elaborades pel SIC” i també Mn. Salvador Gras, que va presidir la celebració de la Paraula de cloenda de les Jornades.
Especialment viscuda va ser la celebració de l’Eucaristia dominical a la parròquia de Malgrat de Mar i que va presidir Mons. Salinas. En la seva homilia el bisbe va glossar la importància de la tasca dels catequistes, al quals –en el moment de la comunió- els va lliurar una creu de fusta d’olivera de Jerusalem, com a senyal de marca dels cristians- Els catequistes havien fet el camí des de Santa Susanna en 30 grups, aturant-se de tant en tant per llegir la perícopa de sant Lluc referida als deixebles d’Emaus.
Fotografia: A l'esquerra, Mons. Xavier Salinas, bisbe de Tortosa i encarregat de la Conferència Episcopal Tarraconense per a la Catequesi al costat del nostre delegat de Catequesi, Mn. Salvador Gras.