Dilluns 19 de setembre de 2011

Laics amb missió pastoral

El bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, ha nomenat Laic amb missió pastoral al Sr. Carles Sánchez al servei de les parròquies de Sant Miquel de Fluvià i Sant Mori (Alt Empordà). Va prendre possessió del càrrec el passat 15 de setembre.
El Laic amb missió pastoral pot dirigir, d’acord amb el rector, les celebracions dominicals en absència de prevere, segons el “Decret d’institució de les celebracions dominicals en absència de prevere”, signat pel bisbe de Girona el 14 de juny de 2011, atendre el despatx parroquial, encarregar-se de la catequesi i visitar els malalts. A més d’aquests serveis ha de tenir cura de tot allò que pugui ajudar i dinamitzar la vida comunitària.
Aquesta nova figura incorporada a la pastoral diocesana fa possible que les diferents comunitats parroquials de la nostra diòcesi puguin reunir-se setmanalment per escoltar la Paraula de Déu i compartir l’Eucaristia.
Diu el proemi del Directori sobre les celebracions dominicals en absència de prevere, aprovat el 2 de juny per Joan Pau II: « En algunes Esglésies particulars els bisbes han cregut necessari d’establir unes altres celebracions dominicals sense prevere, per tal que puguin tenir lloc de la millor manera l’assemblea setmanal dels cristians, i resti en peu la tradició cristiana del diumenge».
El passat dissabte, el bisbe Francesc va presentar i acompanyar, tot celebrant l’Eucaristia, al Sr. Carles Sánchez com a Laic amb missió pastoral. Ho va fer a la parròquia de Sant Miquel de Fluvià. El diumenge va ser el rector de la parròquia, Mn. Miquel Àngel Ferrés, qui va fer-ho a la de Sant Mori.

Fotografia: Carles Sánchez, Laic amb missió pastoral.