Dimecres 26 d'octubre de 2011

Presentació de la campanya “Fes la teva cistella”

El basquet català, s’uneix en la campanya “Fes la teva cistella”, que s’ha presentat aquest migdia a la seu de Càritas Diocesana de Girona. La Fundació del Basquet Català ha recollit una iniciativa endegada fa dos anys per part del clubs gironins, aleshores titulada “Un club amb cor”, que va recollir tres tones d’aliments que igualment va distribuir Càritas. Aquesta vegada seran tots els clubs catalans els que entre els dies 5 al 26 de novembre faran una crida a la solidaritat per recollir aliments i diners que es lliuraran a Càritas que igualment els distribuirà a nivell local, és a dir que si es recullen a Palamós, seran per Càritas Palamós, o a Girona, Olot o on correspongui.

Aquesta acció és una resposta d’aquest esport davant la situació econòmica i social que afecte a nombroses famílies del país. Segons assenyalà el director de Càritas, només en l’àmbit de petició d’ajuts alimentaris actualment les famílies locals i immigrades s’ha pràcticament equilibrat i, en conjunt, ha crescut de forma important en els darrers mesos. Per aquest raó la recollida d’aliments i de recursos per adquirir-ne és cabdal. Iniciatives com la que es presentava ajuden decisivament a atendre millor les demandes bàsiques que es presenten a Càritas.

Concretament a la ciutat de Girona, la campanaya “Fes la teva cistella”, per part del CB Sant Josep i l’Uni Girona, la portaran a terme primer amb una jornada de sensibilització i una de recollida entre els diumenges 6 i 13 de novembre. La Fundació celebrarà a mitjans de gener un trobada de cloenda de la campanya a Barcelona en el decurs de la qual es lliuraran unes plaques d’agraïment als clubs participants.

A l’acte de presentació de la campanya hi eren presents el senyor Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, Albert García, president de la Delegació Territorial a Girona de la federació Catalana de Basquet, Lluís Vial, que representava la Fundació del Bàsquet Català, els presidents dels clubs de la ciutat, Francesc Ferroni, del CB, Sant Josep i Llorens Viargue, de l’Uni Girona i jugadores i jugadors d’ambdós equips.