Dimarts 29 de maig de 2012

Mn. Xavier Morlans defineix als laics i laiques com a protagonistes de la nova evangelització

Mn. Xavier Morlans  defineix als laics i laiques com a protagonistes de la nova evangelització
Mn. Xavier Morlans, professor de la Facultat de Teologia de Catalunya i un dels quinze membres del Pontifici Consell per a la Nova Evangelització, va pronunciar una conferència en la Trobada de Consells Parroquials de l’arxiprestat de Girona-Salt, sobre el tema “Com arribar als allunyats”. L’acte va tenir lloc al Casal Bisbe Cartañà i en va fer la presentació, l’arxiprest, Mn. Pere Carreras. Entre el nombrós públic present, hi eren el bisbe Francesc i la majoria de rectors de l’arxiprestat i membres dels diferents Consells parroquials.

Després de les pregàries introductòries, Mn. Morlans es va referir a les cinc grans etapes de l’evangelització d’Europa i als seus protagonistes, des dels apòstols, als monjos benedictins, les ordes mendicants, el clero secular i regular, fins arribar als nostres temps on els protagonistes són i han de ser, els laics i laiques. També, en referència als termes, nova evangelització, assenyalà que no significa que ni en les anteriors etapes s’hagués fet malament o que es tractés de difondre una doctrina nova. La novetat protagonitzada pels laics i laiques deriva del seu testimoni de vida cristiana, la capacitat de diàleg, contactes humans i els nous llenguatges audiovisuals fins a les arts escèniques. Va insistir en el fet que el missatge de Jesucrist, l’Evangeli, no sols no canvia, sinó que segueix com autèntica Bona Nova d’esperança pels homes i dones del nostre temps.

En finalitzà s’establí un col•loqui viu i participatiu entre el conferenciant i el públic.